به‌کارگیری نیروهای بومی؛ نقطه قوت طرح گوره - جاسک

 

به گزارش نفت دیلی،یکی از فعالان بخش خصوصی در طرح گوره - جاسک گفت: احساس مسئولیت و استفاده از نیروهای بومی یکی از دلایل موفقیت این طرح است، شمار زیادی از نیروهای شرکت در اجرای این طرح بومیان منطقه بودند و در طول این پروژه تلاش کردیم اهالی ساکن منطقه نیز از این پروژه منفعت ببرند.

مهدی ربیعی، مدیرعامل شرکت شیوا مشعل درباره وظایف این شرکت به‌عنوان پیمانکار گستره ۲-۱ طرح راهبردی خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک گفت: از آنجا که هر پیمانکاری بیشتر از یک گستره نمی‌توانست داشته باشد ما برنده مناقصه قرارداد اجرای گستره ۲-۱ یعنی گستره دوم از ۶ گستره طرح عظیم گوره جاسک شدیم. شیوا مشعل در گستره ۲-۱، عملیات مسیرسازی، حفاری، ریسه، جوشکاری، لوله‌گذاری، آزمون و ... ۱۵۷ کیلومتر از هزار کیلومتر خط لوله را انجام داد.

وی افزود: با قطعیت اعلام می‌کنم جز ۶ پیمانکار ایرانی، هیچ شرکت پیمانکار خارجی حضور نداشت و این جای بسی خرسندی است که کشور در مسیری گام گذاشته است که حداقل در حوزه فعالیت ما نیازی به خارجی‌ها ندارد.

مدیرعامل شرکت شیوا مشعل درباره نقش و جایگاه شرکت ملی نفت ایران و شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در این طرح تصریح کرد: به نظر من گام بلندی در اعتماد به پیمانکاران و سازندگان داخلی و واگذاری پروژه‌ها به آنها برداشته شد و با نتیجه حاصل از پروژه گوره - جاسک انتظار می‌رود بعضی از پروژه‌های غیرممکن باتوجه به اقدام‌های انجام‌شده و باور به توان علمی و عملی آنها ممکن می‌شود.

ربیعی در تشریح دشواری‌های اجرای این طرح با ذکر مثالی گفت: کیلومتر ۲۳۳ تا ۲۷۲ سخت‌گذرترین مرحله از گستره گوره جاسک به شمار می‌آمد زیرا امکان تردد انسان در آنجا غیرممکن به نظر می‌رسید، ما نخستین افرادی بودیم که به این منطقه پا می‌گذاشتیم و نزدیک‌ترین جاده فرعی هم حدود ۴۰ کیلومتر با منطقه ما فاصله داشت.

این فعال بخش خصوصی افزود: به‌واسطه این پروژه، حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر مستقیم و بیش از هزار نفر غیرمستقیم فعال شدند؛ احساس مسئولیت و استفاده از نیروهای بومی راز دیگر موفقیت این پروژه بود، تعداد زیادی از نیروهای شرکت در اجرای این طرح مردمان بومی منطقه بودند و در طول این پروژه تلاش کردیم اهالی ساکن منطقه نیز از این پروژه منفعت ببرند.

شرکت شیوا مشعل پیش از این در پروژه‌های مربوط به شرکت‌های خطوط لوله و مخابرات نفت و انتقال گاز مشارکت داشته است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد