افزایش سرمایه ۳۶۰ درصدی «پترول»

 

به گزارش نفت دیلی،افزایش سرمایه ۳۶۰ درصدی شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان از مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد ریال به ۱۱۵۰۰ میلیارد ریال از محل دیگر اندوخته‌ها در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت تصویب شد.

امروز (چهارشنبه، ۲۰ مردادماه) مجمع عمومی سالانه این شرکت برای سال منتهی به ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ برگزار و در این مجمع گزارش فعالیت هیئت مدیره بررسی و تصویب و ۴۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد. رسول اشرف‌زاده، مدیرعامل شرکت نیز در ابتدای مجمع گزارش عملکرد شرکت را قرائت کرد و به پرسش‌های بیشتر سهامداران پاسخ داد.

در این مجمع، افزایش سرمایه ۳۶۰ درصدی شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان از مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد ریال به ۱۱۵۰۰ میلیارد ریال از محل دیگر اندوخته‌ها با طی دو مرحله موافقت و اختیار عملی کردن آن به مدت یک سال به هیئت مدیره تفویض شد.

ایلام به بورس می‌آید

کریم بروفرد، معاونت مالی و سرمایه‌گذاری پترول در این مجمع اظهار کرد: پترول بر سه حوزه اصلی متمرکز است که این سه حوزه توسعه طرح‌های جدید، خرید و رصد سهام، توسعه شرکت‌های موجود که ظرفیت دارند و تکمیل زنجیره تولید ثروت در شرکت‌های بالادست است.

وی افزود: از اتفاق‌های خوب پارسال واگذاری مدبران، عرضه پتروشیمی ارومیه در بورس و پذیرش شرکت پتروشیمی ایلام در بازار فرابورس بوده است که پتروشیمی ایلام تا پایان امسال وارد بازار سرمایه می‌شود.

معاونت مالی و سرمایه‌گذاری پترول درباره اقدام‌های شرکت گفت: در حوزه ذی‌نفعان سودآوری و عملکرد مالی، بازدهی دارایی و حقوق مالکانه، بازدهی سهام شرکت، افزایش درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری و در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری نیز اصلاح ساختار سرمایه و کاهش ریسک ساختار مالی، تسویه بدهی‌ها و مدیریت ریسک ارزی، تأمین مالی ریالی و ارزی افزایش سرمایه انجام شده است.

به گفته وی، افتتاح رسمی شرکت‌های تولیدی، اجرایی شدن طرح‌های پترول، ۶ طرح توسعه‌ای جدید، تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید داخل، ارتقای ایمنی و بهداشت، طبقه‌بندی مشاغل و به‌کارگیری نیروی متخصص از دیگر اقدام‌های پترول در سال مالی گذشته بوده است.

بروفرد در خصوص پیشرفت طرح‌های در دست اجرای پترول گفت: هم‌اکنون طرح کریستال ملامین لردگان با ظرفیت سالانه ۳۰ هزار تن ۳۵ درصد، طرح صدف پتروشیمی خلیج فارس با ۱۳۶ هزار تن ظرفیت ۵۲.۸۴ درصد، طرح پلی‌پروپیلن ارغوان گستر با ظرفیت سالانه ۱۵۰ هزار تن ۶۰.۱ درصد، طرح متیل‌آمین سنقر با ظرفیت سالانه ۲۲.۶ هزار تن ۱۰.۳۹ درصد، طرح سود پرک ماهشهر با ظرفیت سالانه ۴۵ هزار تن سه درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

بازدهی ۵۹ درصدی سهام

معاونت مالی و سرمایه‌گذاری پترول با اشاره به اینکه بازدهی سهام پترول از ابتدای سال مالی تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۵۹ درصد بوده است، تصریح کرد: سود خالص شرکت رشدی ۵ برابری را نسبت به سال گذشته تجربه کرده و درآمدهای تلفیقی نیز رشدی ۱.۵ برابری و سود تلفیقی رشدی بیش از ۵ برابر را داشته است.

وی افزود: در سالی که گذشت پترول توانست ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن به ظرفیت محصولات پتروشیمی کشور اضافه کند.

پترول در سالی که گذشت در حوزه مدیریتی فعالیت‌هایی همچون به‌کارگیری نیروهای جوان و نخبه، راه‌اندازی و افتتاح سه طرح بزرگ ملی با ظرفیت ۲۵۹۰ میلیون تن، اجرایی شدن ۶ طرح توسعه‌ای تکمیلی جدید با ظرفیت ۲۵۶ هزارتن و سرمایه‌گذاری ۳۶۴ میلیون یورو، تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام فروشی‌، ایجاد اشتغال پایدار، تولید محصول جدید و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته، تعرف و تصویب پنج پارک صنعتی پایین‌دستی با ظرفیت ۳۸۱ هزارتن ومجموع سرمایه‌گذاری ۱۰.۴۶۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی، به‌کارگیری بیش از ۹۲ درصد کارکنان بومی در شرکت‌های تابعه، ایجاد شفافیت مالی با انجام کنترل‌های مدیریتی و حسابرسی‌های داخلی، تدوین نقشه راه و راهبرد توسعه پنج‌ساله شرکت و افزایش سرمایه را در کارنامه خود داشته است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد