اقتصاد مبتنی بر نفت جایگزین اقتصاد متکی بر نفت شود

 

به گزارش نفت دیلی،عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شناخت کامل مهندس اوجی از زنجیره صنعت نفت، گفت: رویکرد ایشان تکمیل زنجیره ارزش با محور ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصاد مبتنی بر نفت است.

عبدالحسین بیات امروز (شنبه، ۲۳ مردادماه) در نشست وزیر پیشنهادی نفت با جمعی از مدیران و کارکنان صنعت نفت با تبریک انتخاب جواد اوجی به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم اظهار کرد: علاقه‌مند بودیم در این برنامه همه دوستان همکاران صنعت نفت حضور داشته باشند اما به‌دلیل شرایط کرونا این امکان مقدور نشد و حاضران، نماینده همه همکاران صنعت نفت که در این مراسم حضور ندارند، هستند.

وی با اشاره به اینکه مهندس اوجی، برادر رزمنده، مجاهد و تلاشگر، چهره ناشناخته صنعت نفت نیست، افزود: این نشست به‌منظور ارائه رزومه کاری، محورهای اصلی برنامه‌ها و رویکردها و راهکارهای غلبه بر چالش‌های کنونی و امروزی صنعت نفت برگزار شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی به آشنایی خود با اوجی به سال ۶۴ در دانشکده نفت آبادان اشاره و تصریح کرد: ایشان در دوران تحصیل از دانشجویان اخلاق‌مدار بود و دوره تحصیل را با موفقیت طی کرد و در حوزه صنعت نفت و دانشجویان خوش‌نام بود.

بیات با بیان اینکه آقای اوجی در دوره دفاع مقدس بسان دیگر جوانان غیور و متعهد آن زمان، با حضور در جبهه‌ها دین خودش را به انقلاب اسلامی و ایران سربلند ادا کرد، ادامه داد: ایشان پس از فارغ التحصیلی در مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت و گاز زاگرس خدمت کرد و در رده‌های مختلف مسئولیتی موفقیت‌های بسیاری داشت.

کارنامه موفق گازی

وی با اشاره به اینکه ارتباطات و همکاری‌های بنده و آقای اوجی در سال ۸۸ با انتصاب ایشان به‌عنوان مدیرعاملی شرکت ملی گاز ایران بیشتر شد، گفت: ایشان در این دوره و در گازرسانی کارنامه موفق و نمونه‌ای داشت و بسیار گسترده تلاش کرد تا مردم عزیز از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: بنده سعی‌ام بر این است که بر محور حقیقت و مشاهدات خود سخن گویم و برای تمجید و خارج از عرف صحبت نمی‌کنم.

بیات به اعمال تحریم‌ها بر کشور در این دوران اشاره کرد و افزود: مهندس اوجی در این دوران همه تلاش خود را برای تأمین گاز کشور در شرایط سخت زمستان داشت و تمهیدات بسیار مطلوبی با ترکمنستان اندیشیده شد.

وی به سوابق اوجی پس از دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: ایفای نقش موفق در ستاد اجرایی فرماین امام خمینی (ره)، مدیرعاملی هلدینگ نفت و گاز توسعه پترومفید، مدیرعاملی گروه اقتصادی مفید، هلدینگ انرژی گستر سینا زیرمجموعه بنیاد مستضعان و عضو هیئت مدیره نفت و گاز رضوی از مسئولیت‌های ایشان در این مدت بوده است.

شناخت کامل زنجیره ارزش

 

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه مهندس اوجی زنجیره صنعت نفت را از رأس تا ذیل به‌خوبی می‌شناسد، ادامه داد: ایشان رویکرد و باور زنجیره ارزش و نگاه زنجیره‌ای در این حوزه دارند.

بیات با اشاره به اینکه آسیب‌هایی که همیشه در صنعت نفت روی داده از نگاه جزیره‌ای و بخشی بوده است، اظهار کرد: هر زمان در صنعت نفت نگاه بخشی داشته‌ایم، به‌طور حتم شماری از حلقه‌ها را از دست داده‌ایم یا ضعیف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کلام آقای اوجی این است که نگاه بخشی و جزیره‌ای را باید کنار گذاشت، گفت: نگاه زنجیره‌ای با رویکرد تکمیل زنجیره ارزش و با محور ایجاد ارزش افزوده را به صنعت نفت قالب کنیم که این نگاه مبتنی بر محور اقتصادی رئیس جمهوری دولت سیزدهم است زیرا از برنامه‌های آقای رئیسی ساختن و بنای اقتصادی است که متکی بر نفت نباشد و مبتنی بر نفت باشد بنابراین اقتصاد مبتنی بر نفت را باید رونق دهیم.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با قدردانی از حسن انتخاب رئیس جمهوری برای انتخاب مهندس اوجی به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت ادامه داد: در این موقعیت می‌طلبد که هم‌دل‌تر، متحدتر، با انگیزه‌تر و با روحیه جهادی دست به دست هم دهیم و کنار هم قرار گیریم.

وزیری از درون نفت

بیات با اشاره به اینکه امروز یک موقعیت استثنایی برای صنعت نفت است، افزود: پس از شهید تندگویان به‌عنوان نخستین وزیری که رئیس جمهوری از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت انتخاب کرد، امروز انتخاب بر این شده و مسئولیان این‌طور تدبیر کرده‌اند که شایستگی‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها درون وزارت نفت و فارغ‌التحصیلان نفت وجود دارد.

وی ادامه داد: بنابراین همه کارکنان صنعت نفت به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت و دانشکده نفت آبادان مسئولیت سنگین‌تری داریم که پشت آقای مهندس اوجی به سان کوهی مستحکم و اراده قوی با انتظارات کم و با ساختن با همه سختی‌ها و مشکلات تلاش کنیم تا کشور را نجات دهیم.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه صنعت نفت از منظر اقتصادی یک نهاد فراگیر اقتصادی است که نقش و اثر آن در توسعه اقتصادی ما و در پیشرفت کشور بی‌نظیر و غیرقابل انکار است، اظهار کرد: باید از انجام هر کاری در این مسیر کوتاهی نکنیم و از همه همکاران تقاضا دارم که این برهه خاص زمانی را قدر بدانیم و محکم و همدل کنار هم باشیم تا بتوانیم همانند گذشته افتخارهای برجسته‌تری در صنعت نفت ایجاد کنیم.

بیات از سران قوای سه‌گانه تقاضا کرد به صنعت نفت و حمایت از مهندس اوجی نگاه ویژه‌ای داشته باشند، به‌دلیل اینکه شرایط صنعت نفت در مقایسه با دیگر وزارتخانه‌ها ویژه است، گفت: از نمایندگان مجلس تقاضا دارم پشت همه وزیران به‌ویژه آقای اوجی برای اینکه بتواند با دلگرمی بیشتر این چالش‌ها را جبران کند، قرار گیرند و با رأی قاطع یک خدمتگزار از درون این خانواده در منصب وزارت بنشانند.

وی با اظهار امیدواری که ایشان بی‌شک می‌تواند انتظارهای جامعه و رؤسای قوای سه‌گانه را برآورده و فراهم کند و در این مسئولیت موفق و سربلند باشد.

رأی بالای نمایندگان، حضور پرقدرت اوجی در مجامع بین‌المللی را به دنبال دارد

در ادامه، علیرضا ضیغمی، دبیر شورای هماهنگی انرژی ستاد انتخاباتی رئیسی نیز در این نشست با اشاره به اینکه نباید وزارت نفت تحت تأثیر مسائل سیاسی کشور قرار گیرد، اظهار کرد: این وزارتخانه یک وزارت اقتصادی بزرگی است که مشکلات اقتصادی کشور را حل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه همه باید کمک کنند نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأیی بالا به آقای اوجی دهند، افزود: رأی بالای نمایندگان به ایشان کمک بسیاری به حضور پرقدرت در مجامع بین‌المللی مانند اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی انرژی ستاد انتخاباتی رئیسی به توان بالای مهندس اوجی اشاره کرد و ادامه داد: وزارت نفت در دوره ایشان به هیچ وجه وزارت سیاسی نخواهد بود بلکه تشکیلات اجرایی صد درصد و پیشران اقتصاد کشور خواهد بود.

ضیغمی با بیان اینکه این باور غلط است که وحدت و هماهنگی در درون نفت وجود ندارد، تصریح کرد: کار و مشکلات در وزارت نفت بسیار است که اراده کارکنان و وزیر آینده نفت این مشکلات را برطرف می‌کند.

وی افزود: باید خوشحال بود که فردی از بدنه صنعت نفت به‌عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شده است و همه باید دست به دست هم دهیم و با حفظ وحدت و کار جهادی پاسخگوی این اعتماد باشیم زیرا در نفت به اتحاد نیاز داریم.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد