سوددهی پتروشیمی بوعلی‌سینا ۵۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد

 

به گزارش نفت دیلی،بزرگ‌ترین برج‌ صنعت پتروشیمی کشور که از سوی متخصصان داخلی طراحی و ساخت شده است برای نصب در واحد پارازایلین وارد مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا شد که با راه‌اندازی این واحد، سودآوری این شرکت سالانه بیش از ۵۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد.

امید عازمیان، مدیر پروژه واحد پارازایلین این شرکت، طراحی و ساخت این برج را نشانه‌ای از شکست تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه علیه صنعت پتروشیمی کشور دانست و گفت: برج تقطیر که با بهره‌گیری از تازه‌ترین فناوری روزآمد دنیا و بازدهی بالاتر نسبت به نمونه خارجی طراحی و ساخته شده، حاصل اعتماد مدیرعامل مجموعه به متخصصان داخلی است.

وی افزود: طرف‌های خارجی به بهانه تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه حاضر به انتقال فناوری ساخت این برج به کشور نبودند، در چنین شرایطی با اعتماد به متخصصان داخلی، طراحی و ساخت این برج عظیم و مهم به جوانان ایرانی سپرده شد تا این تجهیز غول پیکر با صرفه‌جویی حداقل ۳ میلیون یورو بار دیگر چرخ تولید واحد پارازایلین را به حرکت درآورد.

مدیر پروژه واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی‌سینا تصریح کرد: این برج ۱۲۰۰ تن وزن و یکصد متر ارتفاع دارد و در روند طراحی و ساخت آن ۶۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۱۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغال داشته‌اند.

عازمیان ادامه داد: واحد پارازایلین تا پایان امسال به مرحله پیش راه‌اندازی می‌رسد و محصولات پارازایلین و ارتوزایلین تولیدی این واحد به دیگر مجتمع‌های پتروشیمی کشور ارسال می‌شود.

وی گفت: با راه‌اندازی این واحد، سودآوری شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با تولید محصولات پارازایلین و ارتوزایلین سالانه بیش از ۵۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت و افزون بر آن با توجه به تولید پارازایلین و تکمیل چرخه اصلی تولید PET در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر سبب کاهش هزینه لجستیک و به‌دنبال آن افزایش سودآوری شرکت پتروشیمی تندگویان می‌شود.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد