داخلی‌سازی ۲۲ نوع کاتالیست صنعت پتروشیمی به ارزش ۱۲۳ میلیون دلار

 

به گزارش نفت دیلی،مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر حمایت و گسترش بسترهای فناورانه داخلی در توسعه زنجیره تولید صنعت پتروشیمی گفت: تاکنون از ۸۵ نوع کاتالیست موجود در صنعت پتروشیمی ایران، ۲۲ نوع کاتالیست با ارزشی بالغ بر ۱۲۳ میلیون دلار داخلی‌سازی شده است.

شهرام رضایی در نخستین همایش صنایع فناورانه و پیشرفته ایران که روز دوشنبه (۱۵ شهریورماه) برگزار شد، ضمن تشریح جایگاه کنونی صنعت پتروشیمی کشور گفت: سالانه ۳۵ میلیون تن محصول نهایی صنعت پتروشیمی برای مصرف صنایع پایین‌دستی و صادرات تولید می‌شود.

وی با تأکید بر نقش مهم شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان شرکتی توسعه‌ای افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ایدرو و ایمیدرو سه شرکت بزرگ توسعه‌ای به‌شمار می‌روند که نقشی مهم در توسعه صنعتی کشور ایفا می‌کنند.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: کاهش واردات از طریق افزایش تولید محصولات مورد نیاز صنایع پایین‌دستی در کشور به‌عنوان یک راهبرد مهم مورد توجه ویژه‌ای قرار دارد و واردات ۶۷۰ هزار تن محصول به ارزش بیش از یک میلیارد دلار در سال گذشته میلادی با تولیدی شدن طرح‌های توسعه‌ای جدید کاهش می‌یابد و به‌دنبال متنوع کردن سبد تولید محصولات پتروشیمی هستیم.

رضایی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نقش مهمی را در آینده صنعت پتروشیمی ایران ایفا کنند و دفتر امور توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان آماده هرگونه همکاری با علاقه‌مندان به حضور در صنعت پتروشیمی است.

وی با اشاره به لزوم حمایت و توسعه بسترهای فناورانه داخلی و نقش این شرکت‌ها در توسعه زنجیره تولید صنعت پتروشیمی ایران افزود: از ۸۵ نوع کاتالیست موجود در صنعت پتروشیمی ایران، اکنون ۲۲ نوع کاتالیست با ارزشی بالغ بر ۱۲۳ میلیون دلار داخلی‌سازی شده و ۱۴ نوع دیگر با ارزشی بالغ بر ۷۰ میلیون دلار در دست اقدام است، همچنین با در نظر گرفتن ۶۵ دانش فنی استفاده‌شده در صنعت پتروشیمی ایران، ۱۰ دانش فنی داخلی‌سازی شده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به دانش فنی تولید پروپیلن از متانول اشاره کرد.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه تا پایان پارسال ۱۵ هزار بنگاه کوچک و متوسط در کشور فعال بودند، اظهار کرد: تأمین خوراک مورد نیاز این صنایع با تعریف طرح‌های جدید از جمله طرح‌های پیشران در آینده افزایش خواهد یافت.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد