چوبه دار، پایان کینه قدیمی

 مرد کینه جو که در یک تصادف ساختگی مرتکب قتل و به قصاص محکوم شده بود در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شد.

روزنامه ایران: مرد کینه جو که در یک تصادف ساختگی مرتکب قتل و به قصاص محکوم شده بود در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شد.

 

رسیدگی به این پرونده از شامگاه ۲۴ آذر سال ۹۶ و با اعلام تصادف مرگباری در محدوده مشیریه آغاز شد، گرچه به نظر می‌رسید که مرد میانسال در تصادف با خودروی پژو۲۰۶ جان خود را از دست داده و راننده متواری شده است اما مدارکی در صحنه به‌ دست آمد که نشان می‌داد این تصادف عمدی بوده است.

 

در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه مشخص شد خودروی پژو 206 پس ازبرخورد عمدی با مرد میانسال از صحنه متواری شده است. بدین ترتیب تحقیقات برای بازداشت راننده متواری ادامه یافت، اما از آنجایی که شماره پلاک‌ خودرو ناخوانا بود، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با بررسی بیش از 5700 خودرو سرانجام موفق به شناسایی راننده فراری شدند.

 

از سویی در تحقیق از خانواده مقتول مشخص شد که وی سال‌ها قبل یک قطعه زمین داشته که افراد ناشناس با سند‌سازی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در ملک او کرده بودند. مرد میانسال به‌دنبال این ماجرا از افرادی که زمینش را تصرف کرده بودند شکایت کرده بود و دادگاه با محکوم کردن متهمان، آنها را مجبور به پرداخت جریمه چند میلیاردی و پس دادن ملک شاکی کرده بود.همین مسأله باعث کینه و اختلاف شدیدی میان مقتول و متهمان پرونده شده بود؛ با شناسایی هویت متهمان، مشخص شد که یکی از آنها به‌ نام جعفر، صاحب خودروی پژو ۲۰۶ است.

 

بدین ترتیب جعفر بازداشت و زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شد به قتل اعتراف کرد.

 

او گفت: بعد از اینکه دادگاه علیه من حکم را صادر کرد، تصمیم به انتقام گرفتم و با همدستی یکی از دوستانم نقشه را طراحی کردیم. می‌خواستم با تصادف ساختگی از مرد میانسال انتقام بگیریم و برای همین شب حادثه از محل کار مقتول او را تعقیب کردیم. او سوار بر خودرو مزدا 3 خود شد و در بین راه با جدول خیابان برخورد کرد؛ هنگامی که از ماشین پیاده شد تا موضوع را بررسی کند با خودرو به او زده و از محل متواری شدیم.

 

به دنبال اعتراف متهم و همدستش آنها به بازسازی صحنه جنایت پرداختند. با تکمیل تحقیقات، جعفر به‌عنوان متهم ردیف اول و عامل قتل شناسایی شد و در شعبه ۸ دادگاه کیفری پایتخت پای میز محاکمه رفت اما مدعی شد بی‌گناه بوده و مقتول درجریان تصادفی که پیش آمد کشته شد.

 

باتوجه به درخواست اولیای دم برای قصاص متهم، وی به قصاص محکوم شد.

 

با تأیید این‌حکم‌ در دیوانعالی کشور، متهم سرانجام چند روز قبل در زندان رجابی شهر به دار مجازات آویخته شد.

ف


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد