برنامه حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز ایران تشریح شد

 

به گزارش نفت دیلی،رئیس امور حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: ارزیابی و بهبود اثربخشی فرآیندها و سرانجام یاری رساندن به سازمان در دستیابی به اهداف، به‌ویژه در شرایط کنونی حاکم بر کشور، از وظایف کلیدی و بسیار مهم حسابرسی است

محمدرضا هادی گفت: ما بر این باوریم که به‌عنوان حلقه‌ای از زنجیره شرکت ملی گاز ایران، باید بتوانیم به‌خوبی با هم همکاری کنیم تا بتوانیم به مسیرهای بهتر برسیم. این موضوع به آن معناست که اصلاح فرآیندها در سازمان برای ما بسیار مهم است. این موضوع از آن روست که ارزیابی و بهبود اثربخشی فرآیندها و سرانجام یاری رساندن به سازمان در دستیابی به اهداف، به‌ویژه در شرایط کنونی حاکم بر کشور، از وظایف کلیدی و بسیار مهم حسابرسی است که باید به نحو احسن انجام شود.

وی با بیان اینکه با وجود شرایط سخت همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های سفر به شرکت‌های مختلف در استان‌ها به‌منظور ارزیابی و بررسی موارد، این مهم پارسال و امسال، با استفاده از نرم‌افزارهای مالی، نیروی انسانی یا سیستم جامع نفت، انجام شده و می‌شود، ادامه داد: بررسی آماری در این زمینه نشان می‌دهد عملکرد شرکت در سال ۱۳۹۹، هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت، بسیار مطلوب و قابل توجه بوده است.

رئیس امور حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: این روند برای امسال نیز با تأکید بر فرآیندمحوری تداوم دارد و در تلاشیم برای همه حوزه‌ها تعریف فرآیندی داشته باشیم.

هادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری قابل قبول مجمع عمومی عادی سالانه شرکت‌های تابع اظهار کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا و مسائل مبتلا به آن، همه نشست‌های مجمع غیر از یک شرکت، حضوری برگزار و عملکرد شرکت‌ها به نسبت سال پیش از آن، مطلوب ارزیابی شد.

وی مدنظر قرار دادن فرآیندها را یکی از شاخص‌های حسابرسی داخلی در ارزیابی‌ها خواند و گفت: همین موضوع برای ما انگیزه‌ای شد تا در این بخش، سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم.

رئیس امور حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به مستند نظام‌نامه حسابرسی داخلی مصوبه هیئت‌مدیره شرکت ملی گاز ایران که منطبق بر نقش، اهداف، جایگاه سازمانی، برنامه‌ها و وظایف محوله و مسئولیت‌های سازمانی و حرفه‌ای این امور است، توضیح داد: این اقدام‌ها با هدف حصول اطمینان از نحوه صحیح اجرای برنامه‌ها، فعالیت‌ها و بودجه‌بندی‌های شرکت انجام می‌شود تا سازمان، بهبود و اصلاح فرآیندها در بخش‌های مختلف را که لازمه پیشرفت سازمانی است، به تماشا بنشیند.

هادی در پایان، پیشرفت در عملکرد شرکت‌ها را با توجه به سیستم جامع مالی در حال اجرا در شرکت ملی گاز ایران، مطلوب توصیف کرد و گفت: در این زمینه، پیشرفت خوبی همراه با بهبود فرآیندها شاهد بودیم و امیدواریم بتوانیم با تلاش بیشتر، این حوزه را از خوداظهاری، به رسیدگی در شرکت‌ها ارتقا دهیم و گزارش آن را به مدیرکل حسابرسی امور مجامع وزارت نفت برسانیم.

 



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد