قرارداد ۱۰۰۰ میلیارد ریالی با سازندگان داخلی در طرح پتروشیمی دنا

 

به گزارش نفت دیلی،مدیرعامل پتروشیمی دنا از امضای قراردادی بالغ بر هزار میلیارد ریال با سازندگان داخلی در حمایت از تولید داخل و خودکفایی صنعتی خبر داد و گفت: با امضای این قرارداد، افزون‌ بر مصونیت آینده پروژه از هرگونه تحریم یا اعمال فشارهای سیاسی، پتروشیمی دنا پیش از موعد مقرر به فاز تولید می‌رسد.

محمدعلی کریمیان افزود: این قرارداد که همسو با منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلان ملی انجام شده شامل ساخت بیش از ۲ هزار تن سازه فلزی از جمله استراکچر و گریتینگ است که قسمت قابل توجهی از پیشرفت پروژه را به‌دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: حمایت از تولید ملی، جلوگیری از خروج ارز از کشور و ایجاد اشتغال پایدار به‌دنبال این قرارداد محقق می‌شود، اما مهم‌ترین مسئله در این باره باور ملی است که در متخصصان و مهندسان داخلی شکل گرفته و از سوی دیگر خردورزی که مدیران در اتکا و باور به این توانمندی به خرج می‌دهند.

مدیرعامل پتروشیمی دنا افزود: خوشبختانه تکمیل و بهره‌برداری از پتروشیمی متانول سبلان به‌عنوان دیگر شرکت زیرمجموعه هلدینگ انرژی سپهر، تجربه‌های مثبت و فراوانی را برای این مجموعه به همراه آورده که نه‌تنها بسیاری از نقاط تاریک مسیر پیشرفت دنا را روشن می‌سازد، بلکه سبب استفاده بهینه از زمان و هزینه نیز خواهد شد.

پتروشیمی دنا با ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول در سال به‌عنوان زیرمجموعه هلدینگ انرژی سپهر در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد تا حجم تولید متانول در این هلدینگ به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد