چهارمین دکل حفاری در طرح توسعه میدان سپهر - جفیر آغاز به‌کار کرد

 

به گزارش نفت دیلی،دکل ۲۷ فتح ملی حفاری به‌عنوان چهارمین دکل مستقر در طرح توسعه میدان نفتی سپهر - جفیر، فعالیت خود را روی چاه شماره ۳ سپهر آغاز کرد.

شرکت اکتشاف و تولید پاسارگاد (زیرمجموعه شرکت گسترش انرژی پاسارگاد) از استقرار چهارمین دکل حفاری در طرح توسعه میدان نفتی سپهر - جفیر خبر داد و اعلام کرد: این دکل که متعلق به کنسرسیوم شرکت‌های ملی حفاری و پژواک انرژی است، فعالیت خود را از تاریخ ۱۳ آبان‌ماه  روی چاه شماره ۳ سپهر آغاز کرده است.

بر اساس اعلام این شرکت، عملیات حفاری چاه سپهر ۳ به‌عنوان چاه توسعه‌ای با هدف دستیابی به مخزن فهلیان در دستور کار قرار گرفته و فرآیند توسعه این میدان نفتی شتاب گرفته است.

دکل حفاری ۲۷ فتح از دستگاه‌های زیر نظر مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۱ شرکت ملی حفاری ایران است که اواخر سال ۱۳۸۸ به ناوگان حفاری این شرکت پیوست و حفر و تکمیل ۲۶ حلقه چاه به متراژ ۷۷ هزار و ۱۲۰ متر را در کارنامه دارد.

میدان‌های سپهر و جفیر در سال ۱۹۷۶ میلادی با حفر چاه شماره یک جفیر کشف شدند. این میدان‌ها در بخش شمال شرقی حوزه رسوبی دشت آبادان و در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز قرار دارند.

در نیمه دوم سال ۹۶، با مطالعات و بررسی‌های انجام‌شده از سوی مدیریت‌های ذی‌ربط شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابع، ارتباط ساختاری مخازن میدان‌های سپهر و جفیر و لزوم توسعه یکپارچه آنها به‌منظور حداکثر کردن ثروت ملی اثبات شد و قرارداد توسعه یکپارچه سپهر - جفیر، ۲۷ اسفندماه همان سال (۹۶) در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گسترش انرژی پاسارگاد امضا شد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد