گاز به ۵ روستای دیگر ایلام رسید

 

به گزارش نفت دیلی،آیین گازرسانی به پنج روستای شهرستان چوار استان ایلام با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

عباس شمس‌اللهی، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در این آیین که با حضور نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه چوار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد، گفت: روستاهای بان‌خشک، برجعلی، بانکلولی، طاق‌تاوی و بان‌زیارت از گاز طبیعی بهره‌مند شدند که در مجموع بیش از ۱۵۰ خانوار دارند.

وی ادامه داد: شرکت گاز استان به‌منظور خدمات‌رسانی مطلوب و استفاده از انرژی پاک، جلوگیری از مهاجرت روستاییان ساکن به شهرها، محرومیت‌زدایی، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و قطع درختان، کاهش آلودگی محیط زیست ناشی از استفاده از دیگر سوخت‌ها، گازرسانی به روستاهای محروم و کمتر توسعه‌یافته را برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار داده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام،گازرسانی به روستاهای نوار مرزی استان از اولویت‌های این شرکت بوده که روز به روز در حال پیشرفت و تحقق است.

 شمس‌اللهی همچنین با بیان اینکه از ۵۱ روستای شهرستان چوار، تاکنون ۴۶ روستا گازرسانی شده و عملیات اجرایی گازرسانی به سه روستای دیگر در حال اجراست، تصریح کرد: تلاش می‌شود در چند ماه آینده باقی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی شهرستان هم به شبکه گاز متصل می‌شوند و این مهم به‌منظور خدمات‌دهی به روستاییان مناطق محروم است و انتظار می‌رود مردم در مراحل مختلف اجرای عملیات گازرسانی با کارکنان شرکت گاز همکاری کنند.

وی تصریح کرد: سخت‌گذر بودن و توپوگرافی سخت مناطق کوهستانی سبب کندی در اجرای عملیات گازرسانی شده ‌بود که خوشبختانه با تلاش جهادی کارکنان شرکت گاز و پیمانکاران مجری، این مهم محقق شد.

 مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی گاز در مناطق شهری و ۹۷ درصدی در حوزه روستایی استان خبر داد و گفت: شرکت گاز استان ایلام در طول چند سال گذشته تعداد زیادی از روستاهای استان را گازرسانی کرده که این حجم عملیات گازرسانی در استان و هزینه‌های تأُمین اعتبارشده پروژه‌های اجرا شده برای آحاد مختلف مردم قابل لمس است.

شمس‌اللهی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰ روستا در مناطق مختلف استان گازرسانی شده‌ است، افزود: شرکت گاز استان برنامه‌های مختلفی برای گازرسانی به مناطق مختلف روستایی باقیمانده در دارد.

علی‌اکبر بسطامی، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شرکت گاز استان گام‌های قابل قبولی برای گازرسانی به مناطق روستایی برداشته که جای  قدردانی دارد، اظهار کرد: اکنون ضریب نفوذ گازرسانی در مناطق شهری و روستایی به ترتیب ۱۰۰ و ۹۷ درصد بود که این نشان از تلاش جهادی و خدمت بی‌منّت مدیران و کارکنان شرکت گاز به مردم استان است.

وی با اشاره به تلاش مدیریت و کارکنان شرکت گاز استان در تحقق گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان که بیشتر از میانگین کشوری است، افزود: در بازدیدهای انجام‌شده در مناطق روستایی رد پای پروژه‌های شرکت گاز مشهود است که این موضوع نشان از تلاش و جدیت مجموعه شرکت گاز در استان است که به نوبه خود از خدمات‌رسانی به مناطق محروم قدردانی می‌کنم.

این نماینده مجلس بهره‌مندی مردم از مواهب فراوان خدادادی منطقه را حق طبیعی آنها دانست و گفت: در احکام و بودجه‌های سنواتی، همچنین در بودجه امسال به صراحت بیان شده که مناطق نفت و گازخیز در اولویت بهره‌مندی از این منابع و هزینه‌کرد بودجه‌های مصوب مسئولیت‌های اجتماعی قرار دارند و هم‌اکنون با تلاش‌های مجموعه نیروهای شرکت گاز استان شاهد افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های گازرسانی هستیم.

بسطامی تصریح کرد: با اجرای این پروژه ۴۶ روستا از مجموع ۵۱ روستای شهرستان چوار از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و تا پایان سال، همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی نیز زیر پوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد