بایدن: قیمت بنزین به‌زودی کاهش می‌یابد

 

به گزارش نفت دیلی،رئیس‌جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که کاهش قیمت بنزین در آمریکا زمان می‌برد، اما قیمت‌ها به‌زودی پایین می‌آید.

جو بایدن روز شنبه (ششم آذرماه) - به‌دنبال تصمیم برای برداشت از ذخیره‌سازی راهبردی نفت - در توییتی اعلام کرد که شهروندان آمریکا شاهد کاهش قیمت بنزین خواهند بود.

وی گفت: تلاش آمریکا برای کاهش قیمت بنزین فراگیر خواهد بود و این کاهش قیمت، به‌زودی به همه پمپ‌های بنزین‌ در سراسر این کشور می‌رسد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در این توییت نوشت: کاهش قیمت زمان می‌برد، اما خیلی طول نخواهد کشید که شاهد پایین آمدن قیمت بنزین در هر جایی که باک خودرویتان را پر می‌کنید، خواهید بود.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه (دوم آذرماه) اعلام کرده بود که وزارت انرژی این کشور با هدف پایین‌ آوردن قیمت بنزین، ۵۰ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را در تلاشی هماهنگ با دیگر مصرف‌کنندگان بزرگ نفت برداشت می‌کند.

کاخ سفید روز سه‌شنبه تأکید کرد: این آزادسازی به موازات دیگر کشورهای مصرف‌کننده انرژی از جمله چین، هند، ژاپن، جمهوری کره و بریتانیا انجام می‌شود.

این تصمیم افت زیادی در قیمت‌های نفت ایجاد نکرد، اما چند روز بعد، قیمت‌ها در واکنش به خبر شناسایی سویه اومیکرون ویروس کرونا به‌شدت کاهش یافت. قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی در روز جمعه (پنجم آذرماه) ۱۳ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش روزانه از آوریل سال ۲۰۲۰ بود.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد