پایداری شبکه انتقال گاز گیلان افزایش یافت

 

به گزارش نفت دیلی،اجرای پروژه‌های ایمن‌سازی خطوط لوله گاز در تقاطع با رودخانه‌های مرسه‌رود کلاچای و چلوند آستارا و نواحی رانشی گنبک و دره ذغال سنگ تکمیل شد.

محی‌الدین مفخمی، سرپرست منطقه ۹ عملیات انتقال گاز در این باره گفت: شرایط جغرافیایی منطقه ۹ عملیات به‌واسطه جنگل، کوه و مجاورت با دریا، این منطقه را از دیگر مناطق عملیاتی متمایز کرده است و وجود رودخانه‌های خروشان، مشکلات نگهداری از خطوط لوله و حفظ و حراست از آنها را دشوارتر کرده که این منطقه برای جلوگیری از مشکلات ناشی از سیل و طغیان رودخانه‌ها، پروژه‌های ایمن‌سازی خطوط لوله گاز در بستر رودخانه‌ها در استان های شمالی را در دستور کار قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه عملیات ایمن‌سازی خط لوله در تقاطع با رودخانه‌های چلوند آستارا و مرسه رود کلاچای در استان گیلان تکمیل شد، اظهار کرد: حوضچه آرامش، دیوار حائل در رودخانه مرسه رود کلاچای و دیواره سنگی ساحلی در رودخانه چلوند برای ایمن‌سازی خط لوله گاز در تقاطع با این رودخانه‌ها احداث شده است.

 

سرپرست منطقه ۹ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: با توجه به کوهستانی و رانشی بودن منطقه گنبک و دره ذغال سنگ، برای جلوگیری از رانش زمین و محافظت از خط لوله، دیوار و زهکش جهت تثبیت خاک در این نواحی احداث و پروژه ایمن‌سازی خط در این نقاط نیز تکمیل شده است.

 

مفخمی یادآور شد: در استان گیلان پروژه‌های ایمن‌سازی خط لوله در رودخانه‌های پشت کلای دیلمان با پیشرفت ۸۰ درصدی و رودخانه سرولات چابکسر با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال اجراست.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد