قرارداد ساخت دستگاه بوسنج گاز طبیعی امضا شد

 

به گزارش نفت دیلی،قرارداد ساخت دستگاه بوسنج گاز طبیعی با حضور مدیر پژوهش شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی و رئیس پارک علم و فناوری این استان در مشهد امضا شد.

حسن افتخاری روز سه‌شنبه (نهم آذرماه) در آیین امضای این قرارداد اظهار کرد: نمونه آزمایشگاهی این دستگاه پیش از این ساخته شده بود که با امضای این قرارداد ۱۰ نمونه دیگر طی یک سال به همراه بستر آزمون کالیبراسیون دستگاه‌های بوسنج و طراحی و ساخت آزمایشگاه مربوطه ساخته خواهد شد.

 

وی افزود: تولید این دستگاه اکنون در انحصار آمریکاست و با ساخت آن در داخل، وابستگی به خارج قطع می‌شود و افزون بر استفاده داخلی، امکان صادرات آن هم وجود دارد. قیمت این دستگاه نیز ۶۰ درصد قیمت نمونه خارجی آن است.

 

مدیرعامل شرکت گاز  استان خراسان رضوی ادامه داد: ساخت دستگاه بوسنج گاز طبیعی همسو با بومی‌سازی اقلام راهبردی صنعت گاز و با توجه به لزوم جایگزینی ماده بودارکننده وارداتی با تولیدات داخلی انجام شده است.

 

افتخاری گفت: این دستگاه ویژگی‌هایی مانند امکان کالیبره دیجیتال، مشاهده فلوی هوا و گاز، دستیار هوشمند اندازه‌گیری، بی‌نیاز از تصحیح نتایج، پورت ارتباط صنعتی و باتری قابل شارژ است که از نمونه بوسنج آمریکایی ODARATOR بسیار پیشرفته‌تر و ۴۰ درصد در قیمت تمام‌شده نیز ارزان‌تر است.

 

ویت صریح کرد: با تجاری‌سازی و تولید انبوه نمونه داخلی این دستگاه، وابستگی شرکت‌های گاز استانی به نمونه آمریکایی آن به‌طور کامل برطرف خواهد شد.

 

براساس این گزارش، شرکت گاز استان خراسان رضوی به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو صنعت نفت و گاز کشور در زمینه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان شناخته می‌شود.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد