فرآورش بیش از ۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد

 به گزارش نفت دیلی،سرپرست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از دریافت و پالایش بیش از ۸ میلیارد مترمکعب گاز ترش از ابتدای امسال تاکنون در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس خبر داد.


یحیی فیضی در این باره گفت: شرکت ملی گاز ایران یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های خدمات‌رسانی در سطح کشور را داراست و بیشتر هموطنان از خدمات آن بهره‌مند هستند و این موضوع در سایه فعالیت بدون وقفه پالایشگاه‌های گازی، شبکه یکپارچه انتقال و شرکت‌های گاز استانی که به‌صورت یک زنجیره متصل هستند، تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه دیگر پالایشگاه‌ها در منطقه جنوب کشور قرار دارند و یکدیگر را هم‌پوشانی می‌کنند، اظهار کرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در منطقه عملیاتی خانگیران از این حیث به‌عنوان تنها تأمین‌کننده انرژی در شمال شرق فعالیت می‌کند و نقش مهمی در  فرآورش و تولید بدون وقفه گاز طبیعی دارد.

سرپرست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد ادامه داد: این پالایشگاه در روزهای گرم تابستانی دمای ۴۸ درجه و در روزهای سرد زمستانی دمای منفی ۲۲ را به ثبت رسانده و کارکنان این مجتمع در روزهای گرم با انجام تعمیرات اساسی در دمای بالای ۴۵ درجه سانتی‌گراد، تلاش می‌کنند واحدهای عملیاتی و مجتمع ذخیره‌سازی شوریجه برای خدمت‌رسانی و تولید پایدار گاز با مشکلی روبه‌رو نشود.

فیضی تصریح کرد: این شرکت از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوگرد بوده و در این مدت بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول گوگرد نیز در این پالایشگاه تولید شده است.

وی در پایان به اهمیت مجتمع ذخیره‌سازی شوریجه اشاره و تأکید کرد: از ابتدای امسال بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز به واحدهای ذخیره‌سازی گاز طبیعی تزریق شده که طی ایام سرد سال، گاز ذخیره شده برداشت و به مبادی مصرف ارسال می‌شود.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد