فراخوان برنامه توسعه اشتغال وزارت نفت

 

به گزارش نفت دیلی،وزارت نفت در فراخوانی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان متقاضی دریافت تسهیلات برای ارائه درخواست‌های خود دعوت کرد.

متن کامل این فراخوان در ادامه می‌آید:

«اقتصاد دانش‌بنیان امروزه به‌عنوان یکی از عوامل بسیار مؤثر در تحولات اقتصادی و اجتماعی به‌شمار می‌آید و موجب رشد و توسعه پایدار جامعه و در نهایت تحقق اقتصادی می‌شود. شرکت‌های دانش‌بنیان با تحول در عرصه علم و دانش و کشف یافته‌ها و نتایج جدید اقتصادی در رشد و توسعه مناطق مختلف تأثیر زیادی دارند. به‌دنبال تأکید مقام معظم رهبری بر افزایش تولیدات صنعت نفت با تکیه بر دانش‌بنیان کردن صنایع نفتی، در صنعت نفت از حداکثر توان شرکت‌های دانش‌بنیان و مؤسسات تحقیقاتی برای رفع چالش‌ها و نیازهای فناوری ساخت و خدمات استفاده می‌شود.

در همین راستا، بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور، تسهیلاتی را به منظور ایجاد اشتغال با تکیه بر دانش‌بنیان کردن صنعت نفت و با هدف کمک به تأمین داخلی تجهیزات مورد نیاز، پیاده‌سازی طرح‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین، تولید بار اول و تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز اختصاص داده است.

لذا از تمامی شرکت‌های فناور، نوآور، خلاق، دانش‌بنیان و شرکت‌های مجری طرح‌های زنجیره ارزش، متقاضی استفاده از این تسهیلات (مطابق ضوابط مندرج در شیوه‌نامه اجرایی) دعوت می‌شود از تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲ لغایت ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ در سامانه تسهیلات بند (الف) تبصره ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت به آدرس my.ioiv.ir مراجعه و با تکمیل فرم‌های مربوطه و ارائه مستندات مورد نیاز، درخواست‌های خود را ثبت کنند.

بر اساس برنامه مصوب توسعه اشتغال وزارت نفت، اهم رسته‌های اولویت دار به شرح زیر است که متقاضیان باید در سرفصل‌های زیر و پروژه‌های پیشنهادی زیر هر یک از رسته‌ها (جدول پیوست) اقدام به ثبت‌نام در سامانه مذکور کنند.

 

- بهینه‌سازی مصرف انرژی؛

 

- تحول دیجیتال در صنعت نفت؛

 

- افزایش ضریب بازیافت از طریق احیای چاه‌های غیرفعال و کم‌بازده و سایر راهکارها؛

 

- فلرینگ و بازیابی گازهای همراه نفت؛

 

- ساخت بار اول محصولات استراتژیک صنعت نفت؛

 

- تکمیل زنجیره ارزش صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی.

 

*شیوه نامه اجرایی مربوط به  این برنامه، فرآیند بررسی درخواست‌ها، جزئیات بیشتر درخصوص پروژه‌های پیشنهادی ذیل هر یک از رسته‌های اولویت‌دارو نیز توزیع استانی تسهیلات، در سامانه  مذکور قابل مشاهده و بهره‌برداری است.»



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد