تولید پی‌وی‌سی‌ ایرانی در پتروشیمی اروند

 

به گزارش نفت دیلی،مدیرعامل پتروشیمی اروند ضمن نتیجه‌بخش خواندن قراردادهای امضا شده با شرکت‌های داخلی گفت: امروز شاهد تولید پی‌وی‌سی‌ ایرانی ازسوی پتروشیمی اروند هستیم که افزون بر نیاز داخل، به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

حسن نشان‌زاده مقدم شامگاه دوشنبه (دوم اسفندماه) در نخستین روز نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: خرسندیم اعلام کنیم تفاهم‌نامه‌هایی که در نمایشگاه سال ۱۳۹۸ امضا کردیم نه‌تنها به قرارداد بلکه به کالا و مواد شیمیایی تبدیل شدند و زنجیره تولید پی‌وی‌سی‌ در پتروشیمی اروند با ۳۶ کاتالیست و مواد شیمیایی ساخت داخل به‌طور کامل بومی‌سازی شد.

وی افزود: داخلی‌سازی پوشش‌دهی آند و کاتد، تجهیزات فناوری برتر، تأمین قطعات برج‌ها و کمپرسورها بخشی از تفاهم‌نامه‌هایی بود که اینجا امضا شد و امروز به کالا تبدیل شده است و امیدواریم تفاهم‌نامه‌هایی که امروز امضا می‌کنیم نیز به‌زودی به قرارداد و کالا تبدیل شود.

در این آیین که با حضور عبدالعلی علی‌عسگری مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و دیگر مدیران شرکت‌های تابع گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در غرفه مرکزی هلدینگ خلیج فارس در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی برگزار شد، چهار تفاهم‌نامه با شرکت‌های داخلی در زمینه‌های ساخت مبدل و قطعات برج‌ها، ساخت کمپرسورها، تجهیزات کنترل فشار و مبدل‌های صفحه‌ای امضا شد.

مدیرعامل پتروشیمی اروند با تشریح جزئیات تفاهم‌نامه‌ها ادامه داد: خوشبختانه یکی از این تفاهم‌نامه‌ها در زمینه تأمین قطعات مورد نیاز برج‌های واحد EDC - VCM است که با وجود خوردگی بسیار این برج‌ها توانستیم با حمایت از شرکت‌های داخلی، قطعات مورد نیاز را تولید کنیم.

نشان‌زاده در ادامه با ارائه توضیح درباره تفاهم‌نامه با شرکت ایرانی دیگری در زمینه کمپرسورها افزود: یکی از تجهیزات مهم در سیستم که گاهی اوقات شرکت‌ را دچار مشکلاتی می‌کرد کمپرسورهای مجتمع بود که با اعتماد به شرکت‌های داخلی توانستیم کشور را از واردات این تجهیز بی‌نیاز کنیم و امروز تفاهم‌نامه دیگری در این زمینه امضا خواهیم کرد.

وی با اشاره به افتخارآفرینی جوانان در بومی‌سازی آند و کاتدهای مورد نیاز صنعت پتروشیمی کشور درباره سومین تفاهم‌نامه‌ای که در این آیین به امضا رسید، گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم تجهیزات کنترل فشار که از لایه‌های ایمنی سیستم‌ است در اندازه‌ و فشارهای مختلف در کشور تولید شده و در مجتمع پتروشیمی اروند در سرویس قرار گرفته است.

مدیرعامل پتروشیمی اروند درباره آخرین تفاهم‌نامه‌ با شرکت‌ ایرانی تصریح کرد: مبدل‌های صفحه‌ای از تجهیزات پراهمیت در صنعت پتروشیمی و واحدهای پی‌وی‌سی‌ و کلر است که خوشبختانه با اعتمادی که به شرکت‌های ایرانی شد ما امروز در راستای حمایت از کالای داخلی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم که سبب صرفه‌جویی ارزی و جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهد شد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد