تنش گازی روسیه و اروپا قیمت نفت را افزایش داد

 

به گزارش نفت دیلی،قیمت‌های جهانی نفت خام در پی هشدار روسیه برای توقف عرضه گاز به لهستان و بلغارستان با افزایش همراه شد.

قیمت نفت طی معاملات اولیه بازارهای آسیایی در روز چهارشنبه به‌دنبال تنش‌های ژئوپلیتیک مربوط به هشدار توقف عرضه گاز روسیه به لهستان افزایش یافت، در حالی که امید به محرک اقتصادی چین چشم‌انداز تقاضای نفت را تقویت کرد 

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال ۴۴ سنت (۰.۴ درصد) در ساعت ۴ و ۱۸ دقیقه به وقت گرینویچ به ۱۰۵ دلار و ۴۳ سنت برای هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام شاخص دبیلیوتی‌آی با ۱۲ سنت (۰.۱ درصد) افزایش، ۱۰۱ دلار و ۸۲ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد.

 

قیمت‌های نفت خام روز سه‌شنبه (ششم اردیبهشت‌ماه) در معاملاتی پرنوسان حدود ۳ درصد افزایش یافت، زیرا بازار بین نگرانی‌های عرضه و تقاضا به‌دلیل اختلال در نفت و گاز روسیه و بدتر شدن چشم‌انداز اقتصاد جهانی درگیر است.

 

هووی لی، اقتصاددان در بانک اوسی‌بی‌سی (OCBC) سنگاپور در این باره گفت: بازار به‌طور فزاینده‌ای با نوسان روبه‌روست و به رخدادها واکنش نشان می‌دهد.

 

با توجه به رخدادهای پیش‌آمده امنیت انرژی در سراسر جهان آسیب‌پذیرتر می‌شود و امنیت آسیب‌پذیر به‌طور معمول با قیمت بالاتری همراه است.

 

روسیه روز چهارشنبه به‌دلیل تشدید اختلاف‌های گسترده روسیه با غرب بر سر درگیری‌های نظامی مسکو - کی‌یف، عرضه گاز به لهستان را متوقف کرد.

 

استفان اینس از مدیریت دارایی SPI در یادداشتی گفت: بازار نفت تحت تأثیر تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی قرار می‌گیرد و این وضع سبب افزایش قیمت‌ها می‌شود.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد