هشدار مصر به اسرائیل درخصوص ترور "سنوار"

 روزنامه عبری زبان "هاآرتص" نوشت، مصر پیام تند و واضحی را به اسرائیل ارسال کرده و در آن نسبت به ترور "یحیی سنوار"، رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه هشدار داده است.

 

 

به گزارش ایسنا، روزنامه "هاآرتص" رژیم صهیونیستی به نقل از منابع مصری نوشت، در جریان تماس‌های پیاپی سازمان اطلاعات مصر با اسرائیل قاهره صراحتا اعلام کرد که هرگونه تلاش برای تعدی به یحیی سنوار ممکن است منجر به وقوع جنگ جدید شود و تمامی توافقاتی که تاکنون با تلاش فراوان حاصل شده را از بین می‌برد و این کشور دیگر نمی‌تواند فعالیتش را به عنوان میانجیگر ادامه دهد.

 

این منابع همچنین اعلام کردند که این نخستین بار نیست مصر چنین پیامی را به اسرائیل ارسال می‌کند حتی در جریان عملیات حارس‌ الأسوار(نگبان دیوارها) و سیف القدس (نبرد شمشیر قدس) نیز ارسال کرده بود و قاهره نسبت به هرگونه آسیب رساندن به سنوار هشدار داده بود اما این بار هشدار مصر شدیدتر بود.

 

روزنامه "هاآرتص" نوشت، مصر که به دنبال اطمینان دادن به تصمیم‌گیرندگان اسرائیلی است و در راستای هشدار دادن به جنبش حماس نسبت به تشدید تنش تلاش می‌کند و در سایه میانجیگری که برعهده دارد مورد تحسین دولت آمریکا قرار داد، کاخ سفید، مصر را به ماموریت دیگری مکلف کرده و آن ماموریت این است که مانع این شود که جنبش حماس روسیه را در مرکز درگیری میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان قرار دهد؛ این امر در چارچوب سفر هیئت عالی رتبه جنبش حماس به مسکو در هفته گذشته انجام شد و اعضای این هیئت در جریان آن با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کردند که در پایان نشست گفته بود که روسیه آماده میزبانی از هیئت‌های گروه‌های فلسطینی به خاطر تحقق منافع داخلی و پیشبرد راهکار سیاسی است.

 

پیشتر اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و خبرنگاران و نویسندگان اسرائیلی صراحتا خواهان ترور السنوار شدند.

 

آنها در رشته توئیت‌های خود درخواست‌هایشان را اینگونه توجیه کردند که حماس مسئول عملیات شهادت طلبانه شهر العاد در نزدیکی تل‌آویو است که به کشته شدن سه اسرائیلی و زخمی شدن چند تن دیگر منجر شد.

 

ابوعبیده، سخنگوی قسام شامگاه شنبه شدیدا به رژیم صهیونیستی نسبت به ترور سنوار یا هر یک از رهبران مقاومت هشدار داد و تاکید کرد که چنین حماقتی، به معنی وقوع زلزله در منطقه بوده و پاسخی سخت و بی‌سابقه را به دنبال خواهد داشت.

 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد