رهبر جدید استرالیا به دنبال بهبود وجهه کشورش در جهان

نخست‌وزیر منتخب استرالیا امروز (یکشنبه) وعده داد که روابط کشورش با جهان را مجددا تنظیم کرده و عقب‌ماندگی این کشور در حوزه اقلیم را جبران کند.
 
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونی آلبانیز، رهبر حزب کارگر و نخست‌وزیر منتخب استرالیا با پیروزی حزبش در انتخابات اخیر این کشور به قبضه ۹ ساله «حزب لیبرال استرالیا» با رهبری اسکات موریسون بر قدرت پایان بخشید. او از دوره‌ای جدید با سیاست‌های عادلانه‌تر، سبزتر و با تعصب کم‌تر خبر داد.
 
 
این رهبر ۵۹ ساله حزب کارگر گفت، انتخابات روز شنبه «لحظه‌ای بزرگ» در زندگی‌اش بوده اما می‌خواهد «لحظه‌ای بزرگ برای این کشور» باشد.
 
 
دیروز با شمارش حدود نیمی از آراء انتخابات، اسکات موریسون، نخست‌وزیر سابق شکست را پذیرفته و به آلبانیز تبریک گفت؛ اما شمارش آرا هنوز به اتمام نرسیده و بر اساس آخرین نتایج، حزب کارگر ۷۲ کرسی و ائتلاف مقابل ۵۲ کرسی را به خود اختصاص داده و تکلیف ۱۳ کرسی پارلمان این کشور هنوز مشخص نشده است.
 
 
پارلمان استرالیا ۱۵۱ کرسی داشته و هر حزب برای کسب اکثریت قاطع باید ۷۶ کرسی را به خود اختصاص دهد. بدین ترتیب، حزب کارگر برای کسب اکثریت قاطع پارلمان استرالیا هنوز به کسب چهار کرسی دیگر نیاز دارد و اگر این چهار کرسی را کسب نکند، به حمایت نمایندگان مستقل و طرفدار محیط زیست نیاز خواهد داشت.
 
 
این کشور - که یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز و زغال‌سنگ در جهان است - تحت رهبری محافظه‌کار حزب لیبرال، به یک مانع در گفت‌وگوهای اقلیمی بین‌المللی تبدیل شده بود، اما آلبانیز به جهان وعده تغییر داده است و از تغییر در رویکرد دولتش در تعامل با دنیا خصوصا در حوزه تغییرات اقلیمی خبر داده است.
 
 
تصاویر جنگل‌های اکالیپتوس استرالیا در آتش، شهرهای پوشیده از دود و صخره‌های مرجانی سفید پوش، نام استرالیا را با «تخریب ناشی از اقلیم» درآمیخته است. انتظار می‌رود آلبانیز و وزرای کلیدی دولتش روز دوشنبه سوگند یاد کرده و کار خود را آغاز کنند تا به موقع به نشست «کوآد» با حضور ژاپن، آمریکا و هند برسند.
 
 
آلبانیز گفت: واضح است که نشست رهبران کوآد برای استرالیا در اولویت است. این برای ما فرصتی است تا به دنیا بگوییم که دولت تغییر کرده است.
 
 
او گفت که از نشست کوآد برای دیدار فرد به فرد با رهبران آمریکا، هند و ژاپن استفاده خواهد کرد و روز چهارشنبه به استرالیا باز می‌گردد تا به عنوان نخست‌وزیر جدید مشغول به کار شود.
 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد