نشست ارائه فرصت‌های سرمایه‌پذیری و نحوه مشارکت‌ بانک‌ها در طرح‌های بالادست نفت برگزار شد

 

به گزارش نفت دیلی، نشست ارائه فرصت‌های سرمایه‌پذیری و ساز و کار اجرایی مشارکت‌ بانک‌ها در طرح‌های بالادستی کلان صنعت با اولویت مگاپروژه توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و جمعی از فعالان بازار پول و سرمایه برگزار شد.

در این نشست که عصر روز شنبه (۱۱ تیرماه) در مرکز همایش‌های شرکت ملی نفت ایران (کوشک) برگزار شد، جواد اوجی ، وزیر نفت نیز با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در پروژه توسعه میدان مشترک آزادگان گفت: اعتقاد راسخ دارم که توانایی توسعه میدان‌های نفتی در کشور وجود دارد و مجموعه دولت عزم خود را برای استفاده از ظرفیت مالی بانک‌های داخلی برای تامین منابع مالی موردنیاز پروژه‌های کلان صنعت نفت به‌ویژه توسعه میدان مشترک آزادگان جزم کرده است.

 

اوجی همچنین با اشاره به سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری برای توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان گفت: بانک‌های بزرگ کشور و شرکت‌های مهم اکتشاف و تولید در این طرح سهامدار خواهند بود، همچنین بخشی از سهام این طرح مهم به مردم واگذار خواهد شد ظرف دو سال پروژه به بهره‌برداری اولیه و آغاز بازگشت سرمایه خواهد رسید.

 

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، کریم زبیدی، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، رضا دهقان، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در آغاز نشست به ارائه ویژگی‌های کلی طرح توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان پرداختند.

 

مدیران چهار بانک بزرگ و نمایندگان دیگر بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ اکتشاف و تولید (E&P) نیز در این نشست حضور داشتند.

 

در پایان این نشست تعدادی از مدیران‌عامل بانک‌های کشور به ارائه دیدگاه‌ها پرداخته و بحث و بررسی لازم درباره نحوه مشارکت در تأمین منابع مالی طرح توسعه میدان نفتی آزادگان و دیگر طرح‌های کلان صنعت نفت انجام شد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد