رشد ۳۶ درصدی درآمدهای عملیاتی پتروشیمی امیرکبیر

به گزارش نفت دیلی، شرکت پتروشیمی امیرکبیر با انتشار گزارش عملکرد پنج‌ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد ۳۶ درصدی درآمدهای عملیاتی، پیشتازی تولید نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده ۱۴۰۱ و ثبت رکورد تولید پلی‌اتیلن سبک خبر داد.

فروش کل و فروش محصولات پلیمری این شرکت در پنج ماهه نخست امسال از نظر مبلغی به‌ترتیب از رشد ۳۶ و ۳۲ درصدی برخوردار شده است. این افزایش ناشی از تغییر سیاست در حوزه فروش داخلی و صادراتی محصولات پلی‌اتیلنی شرکت امیرکبیر در کنار افزایش قیمت محصولات بوده است.

 

افزایش ۱۲ درصدی فروش داخلی

 

گزارش پنج‌ماهه این شرکت نشان می‌دهد فروش کل محصولات و محصولات پلیمری پتروشیمی امیرکبیر از نظر حجمی نیز از رشدی قابل ملاحظه برخوردار بوده که این مسئله به تغییر سیاست‌های حوزه فروش باز می‌گردد، به‌طوری که مقدار فروش داخلی نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۱۲ درصدی نشان می‌دهد.

 

ثبت رکورد در تولید پلی‌اتیلن سبک

 

افزون‌ بر این، تولید کل محصولات پتروشیمی امیرکبیر نیز نسبت به بودجه پیش‌بینی‌شده در پنج ماهه نخست امسال از رشد ۸ درصدی برخوردار بوده که این آمار در حوزه تولیدات پلمیری به ۱۲ درصد می‌رسد، به‌گونه‌ای که در محصول پلی‌اتیلن سبک در این مدت رکورد تولید از ابتدای راه‌اندازی به‌دست آمده است.

 

از دیگر دستاوردهای حاصله در پنج ماه ابتدای امسال می‌توان به کاهش ۵۷ درصدی ضایعات محصول پتروشیمی امیرکبیر و رکورد دریافت خوراک باصرفه اقتصادی اتان از زمان راه‌اندازی اشاره کرد.

 

پتروشیمی امیرکبیر تولیدکننده متنوع‌ترین گریدهای پلی‌اتیلن در کشور واقع در سایت ۴ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان بندرماهشهر است. ۵۲ درصد سهام این شرکت به هلدینگ توسعه سرمایه رفاه زیرمجموعه بانک رفاه کارگران متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلق دارد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد