زاهدی وفا نگرانی بازنشستگان را برطرف کرد

یک مقام مسئول کارگری معتقد است: سرپرست وزارت کار در چند ماه اخیر عملکرد خوبی در حوزه روابط کار از خود نشان داده و تلاش کرده با همگرایی و تعامل با همه گروهها مشکلات موجود را کاهش دهد و بسیاری از مسایل از جمله نگرانی در حوزه بازنشستگان را برطرف کند.

 
 
هادی ابوی در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی معرفی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس اظهار کرد: اعتقاد بنده این است که ایشان در مدت سرپرستی عملکرد خوبی از خود نشان داده و در حوزه روابط کار انصافا با اشراف و آگاهی وارد شده است.
 
 
وی افزود: در حوزه روابط کار اتفاقات و اقدامات جدید و خوبی صورت گرفته و بحث اصلاح و اجرایی کردن قانون کار مدنظر قرار گرفته است به نحوی که در بحث اصلاح ماده ۱۵۷ قانون کار که به موضوع سازش می پردازد یا ماده ۷ قانون تلاش شده تا روابط کار از وضعیت موجود خارج شود و به سمت و سوی قانون کار مفید برود که امیدواریم با رأی اعتماد از مجلس، همچنان پیگیر مسایل مربوط به حوزه روابط کار و اشتغال باشند.
 
 
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران در ادامه افزود: بررسی های ما نشان می دهد علیرغم آنکه تشکل‌های کارگری در این مدت هیچ جلسه رسمی یا غیر رسمی نداشتند و از این بابت گله مندیم ولی در حوزه کاری فردی پیگیر بوده و وزارتخانه را آرام نگه داشته است و تلاش کرده با عدالت محوری و با همگرایی و تعامل با همه گروهها، مشکلات و برخی مسایل از جمله نگرانی در حوزه بازنشستگان را برطرف کند.
 
 
ابوی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات او در مدت سرپرستی این بود که به بیشتر استانها سفر کردند و به دور از تبلیغات به بررسی ظرفیتهای استانها در حوزه اشتغال و مسایل مربوط به نیروهای کار پرداختند تا این ظرفیتها به روز شود.
 
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات ما اجرای کامل قانون کار است و انتظار داریم تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در بحث اصلاح مواد قانون کار جدی گرفته شوند و موادی که قابل اجرا نیست با نظر همه شرکای اجتماعی اصلاح و بروزرسانی شود چون وقتی تشکلی در جریان نباشد و به یکباره بخشنامه‌ای عمل شود به دلیل نداشتن اطلاع همان تشکل همراهی نمی کند.
 
 
این مقام مسئول کارگری در پایان با اشاره به سوابق دکتر زاهدی وفا اظهار کرد: با بررسی سوابق علمی و تخصصی، ایشان را واجد شرایط برای اداره وزارت کار می بینیم هرچند که هنوز برنامه‌های ایشان را ندیده‌ایم ولی وزارت کار دارای جامعه هدف بزرگی است و عمده کارها و فعالیتها در این وزارتخانه متمرکز شده است لذا از این منظر که بتوان پیگیر اجرای مصوبات مجلس و سایر دستگاهها در این وزارتخانه بود ایشان از سوی دولت به مجلس معرفی شده است.
 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد