صادرات نفت ونزوئلا افزایش یافت

 

به گزارش نفت دیلی، صادرات نفت خام ونزوئلا در نوامبر سال جاری میلادی افزایش یافت، اما همچنان این مقدار پایین‌تر از میانگین دوره مشابه پارسال است.

اسناد و داده‌های مرسسه ریفینیتیو ایکون (Refinitiv Eikon،) نشان می‌دهد ونزوئلا در ماه نوامبر سال جاری میلادی ۶۱۹ هزار و ۳۰۰ بشکه نفت خام و سوخت صادر کرده است.

ازسرگیری ارسال محموله‌های نفتی ونزوئلا به اروپا و فعالیت پالایشگاه‌های نفت خام این کشور، فروش نفت را در اکتبر ۱۶ درصد افزایش داد.

میانگین صادرات روزانه نفت خام این کشور آمریکای جنوبی عضو اوپک تا به امروز حدود ۶۲۰ هزار بشکه و اندکی کمتر از سال ۲۰۲۱ میلادی است، اما انتظار می‌رود در ماه‌های آینده با مجوز آمریکا برای فعالیت شرکت شورون به‌عنوان بخشی از راهبرد کاهش تحریم‌ها، افزایش یابد.

شرکت ایتالیایی انی یکی دیگر از شریکان شرکت ملی نفت ونزوئلا (پدوسا) در ماه نوامبر دو محموله در مجموع یک میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه نفت خام ترکیبی ونزوئلا را به اسپانیا برای پالایش در پالایشگاه شرکت اسپانیایی رپسول ارسال کرده است.

راه‌اندازی دوباره آپگریدرهای سرمایه‌گذاری مشترک پدوسا و شورون در قالب سرمایه‌گذاری مشترک پتروپیر (Petropiar) واقع در کمربند نفتی اورینوکو سبب افزایش صادرات نفت ونزوئلا شد.

یکی از دو کارخانه ترکیب نفت خام فوق سنگین نفت با نفت سبک با عنوان نفت «پترولرا سینوونسا» که با همکاری پدوسا و شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی) اداره می‌شود، فعالیتش را از سر گرفت. فعالیت این دو کارخانه به‌دلیل قطعی برق و کمبود مواد رقیق‌کننده برای  ترکیب با نفت خام فوق‌سنگین متوقف شده بود.

بر اساس داده‌ها و برنامه‌های صادرات داخلی پدوسا، در مجموع ۲۴ محموله حامل نفت خام فرآوری و ۲۲۴ هزار تن متانول و کک نفتی در ماه گذشته میلادی از آب‌های ونزوئلا روانه بازارهای جهانی شده است.

 

ارقام صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی در ماه نوامبر از افزایش ۱۶ درصدی نسبت به اکتبر حکایت دارد، اما تقریباً ۳ درصد کمتر از صادرات در دوره مشابه پارسال و کمتر از رقم اوج روزانه ۸۱۳ هزار بشکه در ماه اوت بود.

بیشتر محموله‌های ماه نوامبر پس از عبور از مراکز انتقال کشتی به کشتی، به‌ویژه مالزی، عازم چین بود.

پدوسا همچنین روزانه حدود ۳۸ هزار بشکه نفت خام، نفت کوره و بنزین را به کوبا ارسال کرد که کمتر از رقم روزانه ۵۲ هزار بشکه‌ای ماه اکتبر بود.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد