منشور همکاری تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک ۶ ساله شد

 

به گزارش نفت دیلی، منشور همکاری میان کشورهای عضو اوپک و ۱۰ تولیدکننده غیراوپک دهم دسامبر (۲۰۲۲) شش ساله شد.

دهم دسامبر سال ۲۰۱۶ کشورهای عضو اوپک و جمهوری آذربایجان، بحرین، برونئی، دارالسلام، گینه استوایی که بعداً به اوپک پیوست، قزاقستان، مالزی، مکزیک، عمان، فدراسیون روسیه، جمهوری سودان و جمهوری سودان جنوبی در مقر اوپک در شهر وین اتریش دیدار کردند و تصمیم گرفتند منشور همکاری را به‌عنوان زمینه‌ای برای همکاری و گفت‌وگو در راستای ثبات بازار نفت تشکیل دهند.

تصمیم‌های محوری در دیدار افتتاحیه وزیران اوپک و غیراوپک، بر اساس توافق موفق الجزایر بود که ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۱۶ در الجزایر در یکصدو هفتادمین دیدار فوق‌العاده کنفرانس اوپک امضا و متعاقب آن، توافق وین در ۳۰ نوامبر همان سال در یکصدوهفتادویکمین کنفرانس اوپک گرفته شد.

هیثم الغیص، دبیرکل اوپک به مناسبت ششمین سالروز تشکیل اوپک‌پلاس اظهار کرد: «اتحاد اوپک‌پلاس همکاری بی‌سابقه ۲۳ کشور تولیدکننده نفت است که بر اعتماد، احترام متقابل و گفت‌وگو استوار است. ۶ سال بعد، این چارچوب همچنان نقش مهمی در حمایت از ثبات بازار دارد که برای رشد و توسعه، همچنین جذب سرمایه‌ لازم برای تضمین امنیت انرژی ضروری است.»

هدف منشور همکاری تضمین ثبات پایدار بازار نفت از طریق همکاری و گفت‌وگو از جمله در سطوح تحقیقاتی و فنی، به نفع همه تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران و همچنین اقتصاد جهانی است. تعهد شرکت‌کنندگان در منشور همکاری به یک بازار نفت با ثبات یک بار دیگر پس از انقباض شدید بازار نفت ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ مشهود است. این تلاش‌ها از روند بهبود بیماری همه‌گیر جهانی حمایت کرده و در بالاترین سطوح دولتی و سایر سازمان‌های بین‌المللی و دانشگاه‌ها به رسمیت شناخته شده‌اند.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد