هشدار رئیس دومای روسیه درباره بروز «فاجعه جهانی»

رئیس دومای روسیه امروز (یکشنبه) هشدار داد که «اگر سلاح سنگین از غرب به اوکراین ارسال شود، با یک فاجعه جهانی روبرو خواهیم شد.»
 
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ویاچسلاو وولودین» رئیس دومای روسیه در تلگرام گفت: اگر واشنگتن و کشورهای عضو ناتو اقدام به ارسال تسلیحات به اوکراین کنند که برای حمله به مناطق مسکونی و تلاش برای تصرف قلمروهای روسیه به کار گرفته شود، این مساله به انجام اقدامات متقابل و استفاده از تسلیحات قدرتمندتر منجر خواهد شد.
 
 
وی همچنین به اعضای کنگره آمریکا و قانونگذاران پارلمان آلمان، مجمع ملی فرانسه و دیگر اعضای پارلمان‌های اروپایی تاکید کرد که مسئولیت در قبال بشریت را بپذیرند.
 
 
آمریکا اخیرا وعده داده، در صورتی که اوکراین عملیاتی را برای بازپس‌گیری شبه جزیره کریمه انجام دهد، از آن حمایت می‌کند.
 
 
رئیس دومای روسیه ادامه داد: با توجه به تصمیمات گرفته شده از سوی غرب، واشنگتن و بروکسل به دنبال سوق دادن جهان به یک جنگ وحشتناک هستند که با این اقدام نظامی کنونی کاملا متفاوت است.
 
 
وی همچنین گفت که سیاستمداران باید درک کنند که چنین تصمیماتی می‌تواند به یک «تراژدی جهانی» ختم شود که با توجه به «برتری تکنولوژیکی تسلیحاتی روسیه»، کشورهای آنها نابود خواهد شد. وولودین با بیان اینکه روسیه عجله‌ای برای استفاده از سلاح اتمی در درگیری با اوکراین ندارد، مدعی شد که امنیت مردم و یکپارچگی سرزمین روسیه در معرض خطر است.
 
 
رئیس دومای روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: استدلال‌هایی مبنی بر اینکه قدرت‌های هسته‌ای پیشتر از تسلیحات کشتار جمعی در درگیری‌های محلی استفاده نکرده‌اند، غیرقابل دفاع است چون این کشورها با وضعیتی مواجه نبودند که امنیت شهروندان و تمامیت ارضی کشور را تهدید کند.
 
 
حدود ۵۰ تن از وزرای دفاع و مقام‌های ارشد از کشورهای غربی روز جمعه در نشست گروه تماس دفاع اوکراین در رامشتاین در آلمان حضور یافتند و در این نشست، متحدان کی‌یف وعده ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین را دادند.
 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد