گوترش خواستار تجدید «ائتلاف صلح» شد

دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت "روز جهانی برادری انسانی" خواستار تعهدی دوباره جهت ایجاد "ائتلاف صلح" در بحبوحه نزاع، نفرت‌پراکنی و فرقه‌گرایی شد.

 
 
به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت "نِیشن"، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار کرد: "روز جهانی برادری انسانی" ارزش‌هایی نظیر مهربانی، درک سایر مذاهب و احترام متقابل را گرامی‌ می‌دارد و باعث می‌شود که انسان‌ها و خانواده‌ها را کنار یکدیگر نگه‌ دارد.
 
 
وی افزود: این ارزش‌ها صلح را تضمین می‌کنند اما با این حال در سراسر جهان این ارزش‌های نامبرده شده با تعمیق شکاف‌ها، گسترش نابرابری‌ها و ناامیدی، افزایش نفرت‌پراکنی، فرقه‌گرایی و نزاع تضعیف و دچار فرسایش می‌شوند.
 
 
آنتونیو گوترش تصریح کرد: نمونه‌های بارز افراط‌گرایی و عدم پذیرش برخی مذاهب را در تمامی جوامع و در بین همه ادیان مشاهده می‌کنیم. این وظیفه رهبران مذهبی در سراسر جهان است تا از استفاده از نفرت به عنوان ابزار جلوگیری و افراط‌گرایی را نیز خنثی کنند.
 
 
دبیرکل سازمان ملل با اشاره به "روز جهانی برادری انسانی" اظهار کرد: بیانیه "برادری انسانی برای صلح جهانی و زندگی در کنار هم" که از جانب پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان و احمد الطیب، شیخ الازهر در سال ۲۰۱۹ نوشته شد، نمونه و الگویی برای صلح میان ادیان الهی و همبستگی میان انسان‌ها است.
 
 
وی در پایان تاکید کرد: بیایید از این بیانیه الهام بگیریم و تعهد خود را در این راستا تجدید کنیم. بیایید با یکدیگر "ائتلاف صلحی" ایجاد کنیم؛ ائتلافی که مملو از تنوع، برابری در حقوق انسان‌ها و اتحاد و همبستگی است.
 
 
در سال ۲۰۲۱، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را تصویب کرد تا چهارم فوریه را به عنوان "روز جهانی برادری انسانی" معرفی کند.


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد