چین: گروه ۷ به اصل "چین واحد" پایبند باشد

 تهران- ایرنا - وانگ ونبین سخنگوی وزارت امورخارجه چین با تاکید بر مسئله تایوان به عنوان موضوعی داخلی، از کشورهای گروه ۷ خواست تا بی چون چرا به اصل یک چین واحد پایبند بمانند.

 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوآ، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امورخارجه چین در کنفرانس خبری در پاسخ به مسئله تایوان تاکید کرد در جهان تنها یک کشور به عنوان چین شناخته می شود و تایوان نیز بخشی جدانشدنی از خاک چین است و دولت چین تنها دولت قانونی حاکم بر کل این کشور است. این به معنای اصل یک چین واحد و کلید صلح و ثبات در تنگه تایوان است.

 

وی در ادامه سخنانش افزود کشورهای مربوطه باید مسئله تایوان را به عنوان موضوع داخلی چین به رسمیت بشناسند چرا که هیچ گونه مداخله خارجی قابل تحمل نیست. تایوان و چین یک کشورند و چین هرگز اجازه نمی دهد حق حاکمیت و تمامیت ارضی اش تقسیم شود و این شرایط موجود در تنگه تایوان است.

 

سخنگوی وزارت امورخارجه چین همچنین از بازگشت تایوان به چین به عنوان یکی از مولفه های مهم نظم جهانی پس از دوران جنگ یاد کرد و خاطرنشان کرد حفظ اصل یک چین واحد دفاع از این نظم جهانی پس از جنگ است.

 

در همین راستا وانگ ونبین گفت : « واقعیت ها یکبار دیگر نشان می دهند که دستور کار جدایی طلب ها تا جایی پیش رفته است که عناصری با عنوان " استقلال تایوان " از سوی عوامل خارجی پشیبانی و حمایت می شوند و این موضوع شرایط موجود را در تنگه تایوان تغییر می دهد و تنش می انجامد. »

 

وی در پایان گفت برای حفظ ثبات در تنگه تایوان و حفاظت از صلح و آرامش در منطقه همه باید بی چون و چرا اصل یک چین واحد را حفظ و با فعالان جدایی طلب استقلال تایوان مخالف کنند. آنهایی که می گویند سیاست هایشان در قبال چین واحد تغییر نکرده اما به جدایی طلب ها چراغ سبز نشان می دهند و از آنها پشتیبانی می کنند و حتی به شکل گیری جدایی طلبان مخالف با شعار تغییر وضعیت موجود کمک می کنند نه تنها پایبند به این اصل نیستند بلکه از سیاست چین واحد دور شدند و صلح و ثبات در تنگه تایوان را در معرض خطر قرار دادندو اقدامات آنها کاملا غیرمسئولانه است.

 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد