تظاهرات عراقی‌ها علیه ناتو و زلنسکی

 همزمان با سفر وزیر خارجه اوکراین به عراق، منابع خبری از تظاهرات ده‌ها عراقی علیه سفر این مقام و ناتو در بغداد خبر دادند.

 

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المیادین اعلام کرد که شهروندان عراق در بغداد علیه سفر دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین به این کشور و همچنین ناتو تظاهرات کردند.

 

طبق این گزارش، شهروندان عراقی در جریان این تظاهرات شعارهایی را علیه ناتو سر دادند.

 

معترضان عراقی همچنین پلاکاردهایی را در دست داشته که بر روی آنها شعارهای «مرگ بر ناتو» نوشته شده بود. این شهروندان عراقی همچنین ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین را «مترسک آمریکا» خطاب کردند.

 

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر نقش‌آفرینی عراق برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین، وزیر خارجه اوکراین دوشنبه به بغداد سفر کرد. کولبا در این سفر با فواد حسین، همتای عراقی خود دیدار کرد و دو طرف کنفرانس مطبوعاتی مشترکی را برگزار کردند.

 

السودانی در دیدار وزیر خارجه اوکراین: موضع عراق، گفت‌وگو برای حل مشکلات است

 

نخست وزیر عراق در دیدار وزیر خارجه اوکراین به موضع اصولی عراق در مخالفت با جنگ و درگیری‌های مسلحانه و اتخاذ گفت‌وگو به عنوان اساسی برای حل مشکلات و اختلافات بین‌المللی و منطقه‌ای اشاره کرد.

 

به نقل از میدل ایست نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز میزبان دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین بود.

 

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، در این دیدار، روابط دوجانبه بین دو کشور و راه‌های تقویت مبادله تجاری و اقتصادی بررسی شد.

 

السودانی بر استقبال دولت از گسترش همکاری بین دو کشور تاکید کرد.

 

وی به موضع اصولی عراق در مخالفت با جنگ و درگیری‌های مسلحانه و اتخاذ گفت‌وگو به عنوان اساسی برای حل مشکلات و اختلافات بین‌المللی و منطقه‌ای اشاره کرد.

 

از طرفی دیگر، وزیر خارجه اوکراین تمایل کشورش برای فعالسازی کمیته‌های مشترک بین دو کشور و حمایت از همکاری دوجانبه و تقدیر دولت اوکراین از جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی عراق و نقش محوری برجسته آن در حمایت از تلاش‌ها برای ثبات بین‌المللی و ابتکارهای صلح را اعلام کرد.

 

وزیر خارجه اوکراین روز دوشنبه طی سفری رسمی وارد بغداد شد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد