اخبار ضد و نقیض از فرار «عمر البشیر» از زندان

 رسانه‌های محلی سودان از فرار تعداد زیادی از زندانیان زندان کوپر در شمال خارطوم خبر دادند که اخباری ضد و نقیض از فرار رئیس جمهور عزل شده سودان به همراه این زندانیان منتشر شده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، این منابع رسانه‌ای داخلی سودان گزارش دادند، حمله مکرر و درگیری‌ها در اطراف زندان کوپر منجر به آزادی تعداد زیادی از زندانیان شد در حالی‌که زندانیان سیاسی همچنان در بازداشت هستند.

 

این حملات روز یکشنبه نیز علیه این زندان معروف که رهبران برجسته حکومت عمر البشیر از جمله شخص خود او را در خود جای داده، تکرار شد.

 

برخی منابع محلی سودانی مدعی هستند، تعداد زیادی از زندانیان حاضر در زندان کوپر واقع در شمال سودان موفق به فرار شدند و ظاهرا عمر البشیر، رئیس جمهور عزل شده سودان هم در بین این زندانیان بوده است.

 

شایان ذکر است که زندان «الهدی» نیز شاهد فرار زندانیان پس از یورش به آنجا بوده است.

 

زندان‌های دیگر نیز شاهد حملات مشابه و فرار زندانیان در حین درگیری‌ها بین نیروهای واکنش سریع و ارتش از هفته گذشته هستند که از جمله آنها زندان «سوبا» در جنوب خارطوم است و نیروهای واکنش سریع تعدادی زندانی را آزاد کردند.

 

روز سه‌شنبه گذشته نیز نیروهای واکنش سریع دست به حمله به زندان کوپر زدند.

 

منابع مطلع تاکید کردند، حمله مذکور با هدف ربودن رهبران رژیم سابق از زندان با چند خودرو انجام گرفت؛ اما نیروهای پشتیبانی و نگهبانان توانستند مانع از عملی شدن این نقشه شوند و فرماندهی ارتش برای ممانعت از حملات دیگر به زندان تدابیر امنیتی را تشدید کرده‌ است.

 

عمر حس البشیر دیکتاتور سودان از زمان انقلاب علیه وی در سال ۲۰۱۹، در زندان به سر می‌برد.

 

سودان از دو هفته پیش شاهد درگیری میان ارتش این کشور با گروه مسلح واکنش سریع است.

 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد