مصرف ۲۰ درصد برق در تهران توسط بخش اداری

 تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۰ درصد از مصرف برق در تهران مربوط به بخش اداری است، گفت: امسال و با هدف تامین برق پایدار در تهران برنامه مدیریت بار در بخش اداری پایتخت به صورت گسترده‌تری اجرایی خواهد شد.

 

«کامبیز ناظریان» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ برای تابستان ۱۴۰۲، افزود: حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از مصرف برق در تهران مربوط به بخش اداری است، بر این اساس امسال به صورت گسترده‌ای مدیریت بار در این حوزه انجام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: علاوه بر تغییر ساعت اداری طبق مصوبه هیات وزیران که نقش بسیار زیادی در کاهش مصرف برق بخش اداری خواهد داشت با ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی نسبت به مدیریت بار در این بخش اقدام می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: علاوه بر آن رصد هوشمند انشعابات برق، استفاده از سامانه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا به منظور کنترل سامانه‌های سرمایشی و قطع سامانه‌های سرمایشی بخش اداری از ساعت ۱۲، اعزام گروه‌های ارزیابی به صورت میدانی، به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در بخش مولدهای خودتامین، به‌کارگیری نیروگاه‌های خورشیدی و طرح‌های متعدد دیگر انجام خواهد شد.

 

ناظریان بیان کرد: انتظار داریم با انجام این اقدام‌ها بتوانیم در بخش اداری صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف برق شهر تهران داشته باشیم.

 

وی افزود: در عین حال در سایر بخش‌ها نیز طرح‌های متنوعی تدوین شده که اجرای این طرح‌ها می‌تواند منجر به کنترل پایداری شبکه توزیع برق کلان‌شهر تهران شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم با تنظیم سامانه‌های سرمایشی بر روی دمای آسایش ۲۴ درجه سانتی‌گراد، استفاده از دور کند در کولرهای آبی و خودداری از استفاده از وسایل برقی پرمصرف همچون جاروی برقی، ماشین لباسشویی و اتو در ساعت‌های میانی روز یا ساعت‌های اولیه شب ما را در مدیریت هرچه بهتر شبکه توزیع برق یاری کنند.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد