اسرائیل سیستم هشدار در برابر موشک به اوکراین می‌دهد

 منابع صهیونیستی و اوکراینی از تصمیم رژیم صهیونیستی برای تجهیز اوکراین به سیستم هشدار در برابر موشک پرده برداشتند.

 

به گزارش ایسنا، وب‌سایت عبری «واللا» به نقل از مقامات صهیونیستی و اوکراینی گزارش داد که فرماندهی جبهه داخلی اسرائیل قصد دارد سیستم هشدار موشکی در حال توسعه خود را طی ماه آتی میلادی در کی‌یف آزمایش کند.

 

طبق گفته این منابع، هدف از این آزمایش عملیاتی کردن این سیستم در تابستان است.

 

این رسانه نوشت: توسعه سیستم هشدار غیرنظامی؛ مهمترین اقدامی است که اسرائیل تاکنون برای ارائه کمک «دفاعی» به اوکراینی‌ها در برابر حملات موشکی روسیه انجام داده است.

 

واللا در ادامه گزارش داد، این سیستم هشدار مشابه سیستم‌های آژیر اسرائیل که اخطار را برای شهروندان ارسال می‌کند، کار خواهد کرد.

 

مقامات صهیونیستی و اوکراینی مذکور درباره جزئیات این خبر گفتند: در ماه‌های اخیر، افسران جبهه داخلی اسرائیل چندین بار در لهستان با افسران ارتش اوکراین و مقامات وزارت کشور اوکراین دیدار کرده‌اند. در این دیدارها سیستم هشدار به اوکراینی‌ها پیشنهاد داده شد و دو طرف تغییراتی که باید در برنامه این سیستم‌ها ایجاد شود تا مناسب اوکراین شود را مورد بررسی قرار دادند.

 

مقامات اسرائیلی و اوکراینی تصریح کردند: آزمایش‌های این سیستم ماه مه در کی‌یف آغاز می‌شود و در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش‌ها، این سیستم در چندین شهر اوکراین که هر کدام بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند فعال می‌شود.

 

طبق این گزارش، نخستین بار اکتبر سال گذشته بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی از تمایل این رژیم برای تجهیز اوکراین به این سامانه خبر داده بود و پس از آن الی کوهن، وزیر خارجه رژیم اسرائیل در جریان سفر فوریه خود به کی‌یف متعهد شد که این سیستم ظرف نیم سال فعال خواهد شد.

 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد