جمعیت هند از چین پیشی می‌گیرد

 سازمان ملل متحد گفته است که هند این هفته با پیشی گرفتن از چین به پرجمعیت‌ترین کشور جهان بدل خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، براساس داده‌های تازه انتظار می‌رود جمعیت هند تا آخر آوریل به یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۸۵۰ نفر برسد.

 

یک نهاد دیگر سازمان ملل نیز پیش‌تر پیش بینی کرده بود که جمعیت هند تا اواسط سال جاری از چین پیشی خواهد گرفت.

 

این گزارش حاکیست کشورهای آسیایی در ۷۰ سال گذشته بیش از یک سوم جمعیت جهان را داشته‌اند.

 

اداره امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (دی‌ای‌اس‌اِی) در بیانیه‌ای گفت: چین به زودی موقعیت دیرینه خود به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان را واگذار خواهد کرد.

 

چین مقام اولیِ رشد جمعیت را به هند واگذار می‌کند

این دفتر همچنین افزود که به دلیل ضریب خطای مرتبط با تخمین و پیش بینی جمعیت، تاریخ عبور جمعیت هند از چین تقریبی و قابل بازبینی است.

 

صندوق جمعیت سازمان ملل هفته پیش گفت که جمعیت هند در میانه سال جاری میلادی (۲۰۲۳) حدود ۲.۹ میلیون نفر بیش از چین خواهد بود.

 

آمار تولد در چین اخیرا افت زیادی کرده به طوری که جمعیت آن سال پیش برای اولین بار از ۱۹۶۱ روند نزولی داشت.

 

دفتر امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل می‌گوید که جمعیت چین ممکن تا پیش از پایان قرن جاری به کمتر از یک میلیارد نفر برسد و افزود: در مقابل، انتظار می‌رود جمعیت هند برای چند دهه به رشد خود ادامه دهد.

 

با این حال آمار باروری در هند هم در حال کاهش بوده است به طوری که از میانگین ۵.۷ زایمان برای هر زن در سال ۱۹۵۰ به ۲.۲ برای هر زن در حال حاضر رسیده است.

 

جمعیت جهان در ماه نوامبر از هشت میلیارد نفر گذشت اما کارشناسان می‌گویند که از سرعت رشد جمعیت جهان کاسته شده به طوری که اکنون کمترین سرعت رشد از ۱۹۵۰ را دارد.

 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد