نخست وزیر سابق نیوزیلند استاد هاروارد می‌شود

 نخست‌وزیر سابق نیوزیلند قرار است به صورت موقت آخر امسال به تیم دانشگاه هاروارد ملحق شود.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جاسیندا آردرن، نخست وزیر سابق نیوزیلند که چهره‌ای جهانی از خود برجای گذاشته و یک زن تاثیرگذار در سراسر دنیا شمرده می شود، قرار است در کالج هاروارد کندی به عنوان استاد حضور داشته باشد.

 

داگلاس المندورف، رئیس دانشکده کندی هاروارد گفت: آردرن رهبری سیاسی قوی و همدلی جهان را نشان داد. او بینش های مهمی را برای دانشجویان ما به ارمغان می آورد و گفت‌وگوهای حیاتی در مورد انتخاب سیاست‌های عمومی در همه سطوح ایجاد می‌کند.

 

آردرن که در سال ۲۰۱۷ و در سن ۳۷ سالگی نخست وزیر نیوزیلند شد، هنگامی که در ژانویه ۲۰۲۳ اعلام کرد پس از گذشت بیش از پنج سال از این نقش کناره‌گیری می‌کند، همه را دچار تعجب کرد.

 

او با فشارهای سیاسی در داخل کشور روبرو بود از جمله برای رسیدگی به بیماری همه گیر کرونا که در ابتدا مورد ستایش قرار گرفت اما بعدا با کسانیکه مخالف دستورات و قوانین بودند، روبرو شد.

 

وی همچنین گفته که حضورش در هاروارد هم فرصتی برای به اشتراک گذاشتن تجربیاتش است هم فرصتی برای یادگیری.

 

حضور آردن در دانشگاه کمبریج، ماساچوست نیز به عنوان نخستین همکار رهبری مدیریت فناوری در مرکز اینترنت و جامعه برکمن کلین را شامل می‌شود.

 

آردن گفت، این مرکز از آن جهت مهم است که نیوزیلند پس از آنکه یک فرد مسلح برترطلب سفید پوست ۵۱ نفر را در دو مسجد در شهر کرایستچرچ در سال ۲۰۱۹ کشت، برای مقابله با افراط‌گرایی خشونت آمیز به صورت آنلاین تلاش کرد.

 

دو ماه پس از این تیراندازی مرگبار، آردرن در گفت‌وگویی با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه مساله "تماس کرایستچرچ" را مطرح کرد. هدف این ابتکارعمل از بین بردن مفاهیم تروریستی و افراط گرایی خشونت آمیز در فضای مجازی است.

 

بیش از ۵۰ کشور شامل آمریکا، انگلیس، آلمان و کره جنوبی و همچنین چند کمپانی فناوری از جمله متا،‌ آمازون، گوگل، مایکروسافت، یوتیوب، زوم و توئیتر هم به این ابتکارعمل ملحق شدند.

 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد