بایدن: به رابطه خود با اسرائیل افتخار می‌کنیم

 رئیس‌جمهوری آمریکا با ادعای اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد خاورمیانه «مرفه‌تر و صلح‌آمیزتر» تلاش کرده‌اند! گفت که ایالات متحده «مفتخر است که جزو اولین دوستان و متحدان اسرائیل است».

بایدن: به رابطه خود با اسرائیل افتخار می‌کنیم

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای که کاخ سفید در وب‌سایت خود منتشر کرد، به مناسبت مراسم رژیم صهیونیستی موسوم به «روز یادبود ۷۵» گفت: من به عنوان یک دوست و حامی مادام العمر اسرائیل، در طول زندگی حرفه‌ای خود برای تعمیق و تقویت شراکت خود تلاش کرده‌ام و منافع دو طرف را از نزدیک دیدم.

 

وی در اظهاراتی بی‌اساس ادعا کرد: «ما با هم به پیشرفت‌های چشمگیری در علم، پزشکی و فناوری دست یافته‌ایم که برای نسل‌های آینده ما مفید خواهد بود و به همکاری برای ایجاد خاورمیانه مرفه‌تر، صلح‌آمیزتر و یکپارچه‌تر ادامه می‌دهیم و به عنوان شرکای قوی با هم کار می‌کنیم تا ائتلاف‌های جدیدی برای مقابله با چالش‌های قرن بیست و یکم مانند تغییرات آب و هوا و بهداشت جهانی ایجاد کنیم.»

 

رئیس‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که کشورش «می‌داند که انعطاف‌پذیری دموکراسی اسرائیل سنگ بنای روابط قوی و ویژه ما است».

 

بایدن در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که دولت آمریکا پیش از این از طرح اصلاح دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی انتقاد کرده بود؛ طرحی که تظاهرات گسترده‌ای را در اراضی اشغالی موجب شد. علاوه بر آن برخلاف معمول، تاکنون دولت بایدن از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به آمریکا دعوت نکرده است.

 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد