شکل‌گیری دیپلماسی اثربخش در حیاط خلوت آمریکا

به گزارش نفت دیلی، رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت معتقد است هدف‌گذاری هوشمندانه و دقیق افزایش تبادلات ایران و ونزوئلا به‌عنوان کشوری با بالاترین ذخایر نفتی تا بیش از ۵ برابر فعلی (۲۰میلیارد دلار)، موجب شکل‌گیری دیپلماسی فعال و اثربخش در آینده نزدیک در این منطقه راهبردی خواهد شد.

محمد اسماعیل کفایتی با بیان اینکه فرصت‌های ایجادشده از سوی دولت سیزدهم در کشورهای آمریکای لاتین چشمگیر است، اظهار کرد: در این بین واگرایی و افزایش فاصله این کشورها با آمریکا که روزی حیاط خلوت و حوزه استعماری ظالمانه شیطان بزرگ بود، به همگرایی بیشتر ما با بعضی از این کشورها منجر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های مهندسی و صنعتی و فناوری در کشور اقدام‌های تحسین‌برانگیز در جهت فعالیت‌های فرامرزی و فرصت‌های متنوع به‌ویژه در حوزه انرژی اهمیتی بسزا دارد.

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت افزود: بدون شک، صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشورها، ضمن اینکه بیانگر بی‌تأثیر بودن تحریم‌ها و حاکی از پیشرفت کشور است می‌تواند ظرفیت‌های اقتصادی و بین‌المللی زیادی برای کشور ایجاد کند.

کفایتی تصریح کرد: خوشبختانه ایجاد فرصت خدمات فنی و مهندسی ضمن ارتقای جایگاه صنعت کشور می‌تواند از اشباع این ظرفیت در داخل نیز جلوگیری کند.

وی اظهار کرد: با توجه به تراکم زیاد شرکت‌های داخلی در حوزه خدمات فنی و مهندسی و تعداد بالای نیروی انسانی در این حوزه، می‌توان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر آن در آینده بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد