مدیرعامل نفت گچساران: ۱۷ درصد نفت کشور در گچساران تولید می شود

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه ۱۷ درصد نفت کشور در گچساران تولید می شود، گفت: روزانه ۶۵۰ هزار بشکه نفت در این شرکت تولید می شود.

غلامرضا کمالی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان گچساران افزود: این شرکت دارای ۲۳ میادین بزرگی نفتی هستند که از این تعداد ۱۶ میادین فعال است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵۳ حلقه چاه نفت در گچساران وجود دارد، گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران توان تولید روزانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز را در کشور دارد.

کمالی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۶ هزار و ۷۰۶ نیرو در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی از مهمترین مشکل این شرکت است گفت: انتظار می رود نیروهای دارای سابقه از جمله ۳۲۰ و ۲۷ نیرو انسانی که سال های گذشته مدتی در این شرکت مشغول به فعالیت بودن جذب شود.

کمالی ابراز کرد: در قالب مسئولیت های اجتماعی امسال این شرکت در مهار ۱۱۰ آتش سوزی فعالیت داشته است.

وی تصریح کرد: این شرکت دارای ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.

کمالی ادامه داد: هم اکنون تنها بیش از ۱۰۰ کیلومتر از خطوط لوله شرکت نفت گچساران دارای گشت موتوری است.

گچساران بیشترین نرخ بیکاری را دارد

فرماندار گچساران نیز در این نشست گفت: با وجود شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، پتروشیمی و دیگر صنایع، نرخ بیکاری در گچساران بالاتر از شهرستان های دیگر استان است.

روانبخش دیهیم خوب ابراز کرد: با توجه به نرخ بالای بیکاری در این شهرستان انتظار می رفت در سفر هیات دولت به استان عملیات اجرایی پترو پالایشگاه با اشتغالزایی یکهزارو ۵۰۰ نفر آغاز شود.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی بیمارستان شرکت بهره برداری نفت گاز گچساران در سال ۱۳۸۷ آغاز و تاکنون تکمیل نشده است.

بیش از هزار نیروی غیربومی در پتروشیمی گچساران مشغول کارند

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم به طور میانگین ماهانه بیش از ۵۳۴ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت گذشته را پرداخت می کند.

سید ناصر حسینی‌پور تصریح کرد: هم اکنون بیش از هشت هزار و ۷۰۰ جوان بیکار این شهرستان درخواست اشتغال دارند، در حالی که یکهزار و ۵۰۳ نفر غیربومی در پتروشیمی گچساران به اشتغال مشغولند.

وی ابراز کرد: وزارت نفت می تواند مشکل اشتغال ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر از جوانان بیکار بومی گچساران را در پتروشیمی گچساران برطرف کند.

حسینی پور ادامه داد: ۱۸۶ طرح عمران روستایی از محل مسئولیت های اجتماعی با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال امسال در این شهرستان انجام شد.

رییس جمهور و اعضای هیئت دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.

طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر،کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد