سکوی "میدان نفتی رشادت" شرکت صدرا بارگیری شد

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران گفت: نخستین سکوی ۱۴۵ میلیون یوریی میدان نفتی رشادت از شرکت صدرا بارگیری شد.

اسدالله ابویسانی روز جمعه با گرامیداشت هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سکوی فرایندی طرح "میدان نفتی رشادت" پنج هزار تن وزن دارد که با احتساب پایه‌ها وزن آن به هفت هزار تن افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: این سکو به لحاظ وزن و چهارپایه بودن در نوع خود در طول تاریخ صنعت نفت کشور بی‌نظیر است و با تلاش و همت متخصصان داخلی بارگیری این سکو روی بارج در نهایت دقت و با موفقیت انجام شده و مراحل تکمیلی آن در چند ماه آینده طی می‌شود

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران تصریح کرد: وقفه‌ای در این طرح طی سال‌های گذشته اتفاق افتاده بود که تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی‌های دقیق و فشرده تا سال آینده مراحل تکمیلی آن انجام و به بهره‌برداری برسد.

ابویسانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: شرکت صدرا با ۵٠ سال سابقه از قدیمی‌ترین مجموعه کشتی‌سازی کشور است که در طول سال‌ها پروژه‌های بزرگ ملی را به سرانجام رسانده است.

وی افزود: این شرکت در ۲ حوزه کشتی‌سازی و تعمیرات، نفت و گاز و پروژه‌های تاسیسات فراساحلی فعالیت می‌کند و اکنون آماده پذیرش سفارش در حوزه‌های مختلف است.

ابویسانی اظهار کرد: طرح های شاخص صدرا در حوزه نفت و گاز، ١٠ سکوی گازی میدان پارس جنوبی است که همزمان ساخته، حمل، نصب و راه‌اندازی شده و در مدار تولید قرار گرفته است.

وی افزود: طرح شاخص در حوزه کشتی‌سازی، ساخت نفت‌کش ۱۱۳ هزار تنی مربوط به شرکت نفت خارجی است که دو فروند آن تکمیل و تحویل شده و اکنون در آب‌های بین المللی تردد دارند که این افتخاری ارزشمند برای کشور است.

مدیرعامل شرکت صدرا تصریح کرد: این شرکت پس از انجام این طرح ها نیازمند توجه ویژه برای نقش‌آفرینی دوباره است چراکه شرکت صنایع دریایی ایران با داشتن مهندسان و تکنسین‌های ماهر برای کشتی‌سازی، آمادگی کامل برای رفع نیازمندی‌های داخل دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد