۱۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی از استان بوشهر صادر شد

به گزارش نفت دیلی، ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی به ارزش ۴.۷ میلیارد دلار از این استان صادر شده است.

علی سلیمانی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این میزان صادرات انجام شده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارای رشد ۱۲ درصدی است.

وی افزود: متانول، آمونیاک، انواع گاز مایع، کود اوره، پلی اتیلن و پلی استایرن از مهمترین محصولات پتروشیمی صادر شده از این استان بوده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر تصریح کرد: یک چهارم کالاها و تولیدات داخلی که به خارج از کشور صادر می‌شود از طریق گمرکات این استان به ۴۵ کشور دنیا انجام می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون، ۹۰۰ هزار تن کالا وارداتی از گمرکات استان بوشهر ترخیص و وارد کشور شده است.

وی بیان کرد: عمده کالاهای وارداتی استان بوشهر شامل لاستیک، لوازم یدکی خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه، تجهیزات نیروگاهی، ماشین‌آلات راهسازی و میوه‌های گرمسیری است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر ادامه داد: مبدأ عمده واردات استان بوشهر به ترتیب کشورهای امارات، چین، فیلیپین، هند، ژاپن، ترکیه و روسیه است.

وی یادآور شد: با همکاری همه جانبه دستگاه‌های متولی، کالایی رسوبی در بنادر استان بوشهر وجود ندارد و همه این کالاها در بسترهای قانونی، تعیین تکلیف شده است.

سلیمانی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در کمترین زمان ممکن کالاهای وارداتی در گمرکات این استان ترخیص می‌شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد