گازرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی در گام آخر است

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: از مجموع ۲ هزار و ۷۵۶ روستای استان، ۲ هزار و ۴۹۱ روستا گازدار شده است و ۲۶۵ روستای دیگر یا در دست اقدام هستند یا در مرحله پیگیری برای کسب مجوزهای لازم قرار دارند.

« نادر کمالی » روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعهد شرکت گاز استان برای گازرسانی به روستاها تا پایان سالجاری، ۶۰ روستاست که با شتاب مطلوبی در حال انجام است.

وی درصد برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از گاز لوله کشی را ۹۸.۹۹ درصد اعلام کرد و گفت: با تحقق تعهد شرکت گاز استان برای سالجاری و بهره برداری از گازرسانی به ۶۰ روستای استان با یک هزار و ۶۷۰ خانوار، استان یک گام دیگر به تحقق ۱۰۰ درصدی گازدار شدن روستاها نزدیک تر می شود.

کمالی در مورد روستاهای فاقد گاز استان اظهار کرد: تامین گاز ۳۹ روستای دیگر در مرحله طراحی و انتخاب پیمانکار مجری است اما ۱۶۶ روستا به دلیل پراکندگی زیاد و با میانگین ۶ خانوار و هزینه های بالای گازرسانی، مستلزم ارائه مجوز اجرا است که در مرحله پیگیری قرار دارد و متعاقب تایید، اجرا خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۶۶ خانوار شهری و روستایی استان از انرژی پاک گاز طبیعی بهره مند هستند و گازرسانی به بخش های صنعتی و تولیدی در استان هم ردیف با افزایش بهره مندی خانگی تداوم دارد و شمار واحدهای صنعتی گازدار در استان نیز به ۱۰ هزار و ۲۷۴ واحد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: بررسی روند اجرای پروژه ها، حاکی از گام های پایانی شرکت برای تحقق تعهدات شرکت گاز در سال جاری و توزیع عادلانه رفاه در تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد