گازرسانی به نیروگاه، شهر و صنایع کنارک تا پایان سال

به گزارش نفت دیلی، مجری طرح خطوط لوله هفتم و یازدهم سراسری گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از پیشرفت قابل قبول فعالیت‌ها در پروژه احداث خط تغذیه شهرستان کنارک خبر داد.

مجید علیپوری با اشاره به اینکه در ابتدای امر احداث این پروژه، تحت اختیار شرکت گاز رسانی بوده و به صلاحدید مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران به شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران واگذار شد، گفت: پروژه‌ی خط تغذیه کنارک با سایز ٣٠اینچ و طول ۱۶ کیلومتر در قالب اضافه‌کاری به پیمانکار قطعه چهارم پروژه ایرانشهر - چابهار واگذار شد که تاکنون مراحل مسیریابی و نقشه‌ برداری آن تکمیل، عملیات مسیرسازی و همچنین محوطه‌سازی و سفارش‌گذاری ایستگاه CGS آغاز و لوله‌های پروژه تامین شده ‌است.

وی ادامه داد: لوله‌ها به طور کامل به کارگاه پوشش ارسال شده و ان‌شاءالله با اتمام کار پوشش، لوله‌ها به سایت منتقل و عملیات جوشکاری آغاز خواهد شد. هم اکنون ماشین آلات در حال بالشتک‌گذاری و مهیا نمودن مقدمات انتقال لوله‌ها هستند که به‌محض وصول لوله‌ها به کارگاه، آنها را در مسیر پروژه ریسه و سپس عملیات جوشکاری آغاز می‌شود.

علیپوری درباره زمان اتمام و تحویل پروژه عنوان کرد: این پروژه در صورت عدم بروز مشکل و مانع خاصی تا انتهای سال به ثمر خواهد رسید.

مجری طرح خطوط لوله هفتم و یازدهم سراسری گاز با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران نگاه ویژه‌ای به استان سیستان و بلوچستان دارد و تلاش می‌کند تا بستر مناسبی برای پیشرفت استان و زدودن غبار محرومیت از چهره این خطه فراهم کند، تاکید کرد: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران سال گذشته را به نام سیستان و بلوچستان نام گذاری کرد و از آنجایی که تمام پروژه‌های خطوط انتقال در طرح خطوط لوله هفتم و یازدهم سراسری گاز در این استان قرار دارد، لذا مسئولیت مضاعفی برعهده همکاران طرح قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی همکاران کوشا و زحمت کش در این طرح و علی‌رغم شرایط اقلیمی بسیار سخت از جمله عبور از مناطق کوهستانی، کمبود آب برای عملیات تست، بادهای ۱۲۰ روزه، دوری از مراکز صنعتی، شیوع بیماری کرونا و سیلاب‌های فصلی، خوشبختانه موفق شدیم در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۶۰ کیلومتر خط لوله انتقال گاز فشار قوی را در سطح استان از شمالی‌ترین نقطه در زابل تا شهر مرزی میرجاوه در شرق و در جنوبی‌ترین نقطه در چابهار و کنارک اجرا، تزریق گاز و به بهره برداری برسانیم.

سیستان و بلوچستان، صاحب ۱۰۰۰ کیلومتر خط گازدار فشار قوی

مجری طرح خطوط لوله هفتم و یازدهم سراسری گاز با اعلام اینکه امروز بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر خط گازدار فشار قوی(بدون در نظر گرفتن خطوط تغذیه و شبکه های شهری) در سطح استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: هم اکنون بیش از ۲۰۰ کیلومتر دیگر خط لوله انتقال گاز را در این استان در دست احداث داریم که امیدواریم در ابتدای سال آینده به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: حدود ۴۵۰ کیلومتر خط انتقال گاز برای شهرهای باقیمانده جنوب استان از سوی شرکت ملی گاز ایران در نظر گرفته شده است که حدود ۲۵۰ کیلومتر آن در مرحله طراحی توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز بوده و مابقی آن نیز از سوی همکاران گاز استان به سرانجام می‌رسد.

به گفته علیپوری با اتمام گازرسانی به شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان از جمله سرباز، قصر قند، اسپکه، فنوج، نگور، کهیر پیش بینی می‌شود تا پایان ۱۴۰۴ شهر بدون گاز در سطح این استان نداشته باشیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد