افزایش تولید گازشیرین و کاهش سوختن گازهای مشعل

به گزارش نفت دیلی، مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: متخصصان و کارکنان پالایشگاه دوم مجتمع پارس جنوبی با آمادگی کامل، زمستانی آرام را برای مردم عزیزمان در اقصی نقاط کشور به ارمغان خواهند آورد.

حسین باغبان در این باره بیان کرد: نخستین هدف از دستیابی به توسعه اقتصادی، رسیدن به رفاه و آسایش در کشور است و نیل به این مفهوم جز از راه تکیه بر توان داخلی، تولید و توسعه، رشد و ترقی دانش‌های بومی و فناوری نوآور بر مبنای نیازهای اساسی داخلی حاصل نمی‌شود.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: تلاش‌های کارکنان بزرگترین پایتخت تولید گاز کشور و اهل فن در زمینه منابع ملی و محمل‌های تأمین انرژی یکی از مهم‌ترین دلایل رشد و توسعه یافتگی‌ست.

به گفته وی، تلاش‌های فزاینده متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی با تولید بیش از ۷۵ درصدی گاز کشور سبب‌ساز چرخش و شکوفا شدن اقتصاد کشور، تامین رفاه و آسایش هموطنان شده است. باشد که همواره تلاش این خردورزان و کارآمدان صنعت وزارت نفت به ثمر نشیند و مسیر رشد، توسعه و ثروت ملی؛ هموار و همواره و مدام فراهم شود.

وی گفت: متخصصان و کارکنان پرتلاش پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی نیز همگام با دیگر پالایشگاه‌های این مجموعه در راستای تولید پایدار گاز در فصل زمستان با آمادگی کامل حرکت می‌کنند.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه تصریح کرد: متخصصان و کارکنان پرتلاش پالایشگاه دوم پارس جنوبی، روزانه ۶۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین در این مجموعه بدون سوختن گازهای مشعل تولید می‌کنند.

باغبان گفت: پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با وجود عمر بالای تأسیسات آن نسبت به دیگر پالایشگاه‌ها، بالاترین مقدار تولید پایدار بین پالایشگاه‌های دو فازی مجتمع گاز را دارد و استاندارد مترمکعب گاز در این مجموعه ۱۰ میلیون بشکه میعانات و ۶۰ هزار تن گوگرد در ۶ ماهه گذشته است.

باغبان با اشاره به مقدار تولید روزانه پالایشگاه گفت: این پالایشگاه به‌طور میانگین روزانه ۶۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین و ۵۷ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌کند که با توجه به عوامل گوناگون با مقداری نوسان همراه است.

وی با اشاره به تولید گاز شیرین و میعانات گازی در این پالایشگاه تصریح کرد: در کنار دو محصول تولیدی یادشده، گوگرد نیز از دیگر محصولات تولیدی این پالایشگاه است که روزانه حدود ۳۴۰ تن گوگرد باکیفیت تولید و صادر می‌شود.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: در ۶ ماهه گذشته حدود ۱۰.۲ میلیارد استاندارد مترمکعب گاز و ۱۰ میلیون بشکه میعانات گازی تولید شده است که این مقدار تولید و تزریق گاز شیرین به خط سراسری بر اهمیت و نقش بی‌بدیل این پالایشگاه در تأمین نیاز گازی کشور صحه می‌گذارد و در همین مدت ۶۰ هزار تن گوگرد نیز تولید شده است.

به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، وی گفت: اکنون با تکیه بر توان داخلی و دانش متخصصان بومی و به‌کارگیری تکنیک‌هایی مانند راه‌اندازی ردیف‌های گازی بدون مشعل، استارت‌آپ سریع و با بهره‌گیری از این راهکارها، همچنین همسو با حفظ محیط زیست، شاهد افزایش تولید گاز شیرین و کاهش سوختن گازهای مشعل هستیم تا هم بهره بیشتری از خوراک ورودی برده باشیم و هم نسبت به کاهش آلودگی محیط زیست قدم مثبت و مؤثری برداریم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد