شمارش معکوس برای تکمیل رینگ شرقی شبکه گاز کشور

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، یکی از آرزوهای دیرینه تصمیم‌گیران صنعت گاز ایران را برقراری ارتباط بین شبکه‌های گاز شرق، شمال‌شرق و جنوب کشور، موسوم‌ به «تکمیل رینگ شرقی کشور» خواند و اعلام کرد که با رسیدن پیشرفت «پروژه خط لوله گاز دوراهی دشتک- نهبندان» به ۷۲درصد به‌زودی این رویا، رنگ واقعیت به‌خود می‌گیرد.

«رضا نوشادی» در بیان اهمیت پروژه ۱۷۶ کیلومتری خط لوله گاز دوراهی دشتک- نهبندان افزود: این پروژه از جمله پروژه‌های اولویت‌دار صنعت گاز است که به‌لطف روحیه جهادی همکاران با قدرت به‌پیش می‌رود.

وی بیان‌داشت: در مدت زمان یک‌ ماه، مراحل طراحی، مناقصه، شناخت پیمانکار و انعقاد قراردادِ این پروژه انجام شد و اکنون که در هشتمین ماه اجرای آن قرار داریم از ۷۰ درصد پیشرفت عبور کرده که رکوردی حیرت‌آور است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه این پروژه ۳۶ اینچ از منطقه دوراهی دشتک در نزدیکی زابل آغاز می‌شود و تا شهر نهبندان در جنوب استان خراسان جنوبی ادامه دارد، خاطرنشان‌کرد: فاز دوم این پروژه نیز در دستور کار است تا خط لوله یادشده به شهر سربیشه برسد و با تکمیل رینگ شرقی شبکه گاز کشور، به‌طور قطع دیگر شاهد افت فشار گاز در فصل‌ سرد سال در خراسان جنوبی نخواهیم بود.

نوشادی با قدردانی از احساس مسوولیت نظام مهندسی و پیمانکاری صنعت گاز که با درک و انگیزه بالای خود در پشتیبانی همه‌جانبه از این پروژه سنگ‌تمام گذاشتند و یکی از نصاب‌های توسعه شبکه‌ را در شرق کشور رقم زدند، اظهار داشت: به این ترتیب، زمینه تبادل دوجانبه گاز بین شبکه گازِ شمال شرق و جنوب شرق کشور مهیا می شود.

تولید ۴۲‌هزار تن لوله در کمترین زمان ممکن

«مجید علیپوری» مجری طرح خطوط لوله گاز هفتم و یازدهم سراسری گاز نیز یکی از ارکان موفقیت‌ پروژه خط لوله گاز دوراهی دشتک- نهبندان را تامین لوله مورد نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن برشمرد و ادامه‌داد: در این پروژه، ۵۲‌ هزار تن اسلب در کارخانه فولاد مبارکه در کمترین زمان ممکن تهیه شد و به منظور تبدیل تختال به ورق به کارخانه فولاد اکسین انتقا ل یافت.

وی ادامه داد: پس از اتمام فرآیند تبدیل اسلب به ورق، ۴۲ هزار تن ورق مورد نیاز برای ساخت لوله‌های ۳۶‌ اینچ در کارخانه اکسین با استاندارد API-۵L-X۶۵ تولید شد و بلافاصله برای ساخت لوله به کارخانه‌های لوله‌سازی صفا و ماهشهر انتقال یافت.

علیپوری در پایان گفت: اتمام فرآیند ساخت اسلب، ورق و لوله در بازه زمانی کوتاه، مهر تاییدی بر وجود هماهنگی و چابکی زنجیره ساخت در صنعت گاز کشور است که این مهم، نویدبخش تلالو توانایی شرکت‌های داخلی در ایفای تعهدات قراردادهای خارجی با مشخصات فنی و کیفیت بین‌المللی است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد