پروژه خط لوله بندرعباس- لافت- گورزین یکی از پروژه‌های پدافند غیرعامل در کشور است

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز از پروژه احداث خط لوله ۳۰ اینچ بندرعباس- لافت- گورزین به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ پدافند غیرعامل در کشور یاد کرد و گفت: این پروژه با طول حفاری افقی ۳ هزار متر و قطر حفاری ۴۴ اینچی، در مراحل پایانی قرار دارد.

رضا نوشادی، امروز (چهارشنبه) در دومین آیین نکوداشت پدافند غیرعامل در صنعت نفت به میزبانی شرکت ملی گاز ایران، «ایستگاه بازرگان» را یکی از نقاط تهدید و نفوذ به کل شبکه گازرسانی کشور نامید و اظهار داشت: این ایستگاه را دو دهه پس از ساخت، در برابر حملات سایبری ارتقا دادیم و امنیت آن را در برابر این حملات به بالاترین سطح رساندیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ضمن اشاره به ممکن نبودن استفاده از برخی برندها در سامانه‌های کنترل به دلیل مسائل جاسوسی، گفت: برای این تجهیزات از سازندگان داخلی استفاده کردیم. برخی سازندگان داخلی، سامانه‌ها را مهندسی معکوس کردند و امروز می‌توانیم تجهیزات یک برند آمریکایی را با تجهیزات داخلی جابه‌جا و استفاده کنیم.

نوشادی اظهار داشت: برای شمال شرق کشور سه تدبیر داشتیم؛ پروژه قطعه اول و دوم خط انتقال گاز قم- پارچین (که در سال گذشته انجام شد) و افتتاح ایستگاه تقویت فشار گاز آرادان (در سال جاری) که با این تدبیر، تقریباً تهران از شمال شرق کشور مستقل شد و در شرایطی این دو مجموعه می‌توانند به هم سرویس دهند.

وی افزود: تکمیل رینگ شرقی شبکه گازرسانی از ۲۸ اسفند سال گذشته آغاز شد و تا کنون ۷۲ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ضمن اشاره به مشکلات پروژه شوریجه در اثر نبود سرمایه، گفت: برای پایداری خدمات، باید تضییقات بودجه‌ای اعمال شده علیه شرکت ملی گاز برداشته شود.

نوشادی از پروژه احداث خط لوله ۳۰ اینچ بندرعباس- لافت- گورزین به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ پدافند غیرعامل در کشور یاد کرد و گفت: این پروژه با طول حفاری افقی ۳ هزار متر و قطر حفاری ۴۴ اینچی، در مراحل پایانی قرار دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد