گزارش اوجی از سرمایه‌گذاری‌ها و درآمدهای جهانی نفت و گاز ایران

به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت گفت: ۲۸.۵ میلیارد دلار طرح و پروژه به بهره‌برداری رسیده و ۴۸.۵ میلیارد دلار طرح و پروژه در حال انجام در گروه نفت و گاز داریم.

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی ۱۹.۸ درصد است که این نرخ در سه ماهه دوم سالجاری برای گروه نفت و گاز ۲۵.۶ درصد است که رکورد بی‌سابقه‌ای است.

وی از میزان مبلغ واریزی به حساب سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وزیر نفت همچنین از سرمایه‌گذاری در ۱۳۰ طرح و پروژه نفت و گاز به ارزش ۲۸.۵ میلیارد دلار خبر داد و افزود: در این دولت این حجم سرمایه‌گذاری شد و به بهره‌برداری رسید که ثمره رشد اقتصادی ۲۵.۶ درصد را شاهد هستیم. ۵۰ پروژه را به ارزش ۴۸.۵ میلیارد دلار هم شروع کرده‌ایم. رشد تولید نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی را محقق کردیم.

اوجی از  رشد صادرات نفتی و افزایش درآمدهای نفتی کشور در سالجاری سخن گفت و افزود: سرمایه‌گذاری در گروه نفت و گاز از کارهای اساسی دولت در وزارت نفت است. این سرمایه‌گذاری‌ها، ارزش افزوده کشور را بیشتر کرده است. ۳۳ در وزارت نفت هستم در هیچ دوره‌ای چنین رشدی اتفاق نیفتاده بود.

وی بی‌آنکه آماری از صادرات خدمات فنی مهندسی گروه نفت و گاز اعلام کند، گفت: در خیلی کشورها تامین قطعات یدکی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها، توسعه میادین نفت و گاز، احداث پالایشگاه نفت و گاز،  حفاری عمودی و افقی چاه‌های نفت و گاز و حفاری تا عمق ۶۰۰۰ متری را در حال انجام داریم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد