گازرسانی روستایی در خراسان جنوبی به مرز ۱۰۰ درصد رسید

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اعلام کرد: روستای دارای سکنه دائم فاقد گاز نداریم یعنی گازرسانی در استان به مرز ۱۰۰ درصد رسیده و عمده فعالیت ما از این پس در حوزه نهضت ملی مسکن و صنایع است.

رحمان محمودی روز سه‌شنبه در نشست خبری تشریح تعرفه‌ها و توصیه‌های آمادگی ورود به فصل سرد افزود: در دولت سیزدهم ۶۰۰ روستای استان گازرسانی شده و در ۱۶ سال قدمت گازرسانی به خراسان جنوبی متوسط گازرسانی به ازای هر سال ۱۰۰ روستا و در ۲ سال گذشته ۳۰۰ روستا بوده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸.۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: ۹۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان جزو تکالیف شرکت گاز برای گازرسانی بود که از این نعمت برخوردار شدند علاوه بر این گازرسانی به هزار و ۹۸۲ روستا نیز انجام شد.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار میلیارد ریال طرح گازرسانی در استان تعریف و اجرا شده که دستاورد بزرگی برای توسعه این خطه است.

محمودی گفت: گازرسانی به ۶۰۰ روستا، ۳۰۹ واحد صنعتی، ۱۰ هزار واحد مسکونی در طرح جهش تولید مسکن، اجرای خطوط ارتباطی و گازرسانی به پاسگاه‌های مرزی در دولت سیزدهم انجام شده‌ و مهمترین پروژه‌ای که در این مدت آغاز شد، طرح انتقال گاز از دوراهی دشتک زابل به نهبندان است که فاز اول دشتک - زابل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی کیفی‌سازی، بهینه‌سازی و هوشمندسازی را جزو برنامه‌های آتی شرکت گاز ذکر کرد و گفت: ۲ هزار و ۱۴۱ واحد تولیدی و صنعتی در استان گازرسانی شده و شهرک صنعتی نداریم که گازرسانی نشده باشد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از افتتاح ۹۵ طرح گازرسانی با اعتبار ۶ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال و کلنگ‌زنی ۴۱ طرح گازرسانی با اعتبار سه هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: از دهه فجر به بعد هیچ روستایی نخواهیم داشت که عملیات گازرسانی آن آغاز شود.

وی بیان کرد: از این پس گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی، سایت‌های مسکن و بهسازی موتورخانه‌ها را در دستور کار داریم.

محمودی درباره محاسبه تعرفه‌های گاز در فصل سرما گفت: طبق مصوبه دولت، قیمت سه پله اول تعرفه گاز خانگی نسبت به تعرفه‌های سال‌های قبل هیچ تغییری نکرده است و فاصله بازه هر پله در تعرفه قدیم ۷۵ متر مکعب بوده ولی در تعرفه جدید این عدد ۱۰۰ متر مکعب است.

گازرسانی روستایی در خراسان جنوبی به مرز ۱۰۰ درصد رسید

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد مشترکان گاز استان در سه پله اول مصرف قرار دارند که با اندکی صرفه‌جویی به ۹۰ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: مشترکان در صورتی که از ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفند به میزان ۱۰ تا ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل صرفه‌جویی کنند نه تنها گازبهای آنها رایگان که تا پنج برابر هزینه پاداش صرفه‌جویی اعمال خواهد شد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان امسال باید مصرف گاز را ۲۰ درصد کاهش دهند که برای تحقق این برنامه توصیه می‌کنیم یک ساعت قبل از پایان ساعت کاری نسبت به خاموش کردن وسایل گرمایشی اقدام کنند.

محمودی افزود: با صنایع مکاتبه شده تا سوخت جایگزین و مشعل دوگانه سوز داشته باشند چراکه از ابتدای آذر تا پایان اسفند اولویت با تامین گاز بخش خانگی است و چون از ابتدای آذر با افزایش مصرف گاز مواجهیم اعمال محدودیت‌های گاز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی گفت: البته اخطار لازم را برای قطع احتمالی گاز کارخانه‌های سیمان قاین و باقران و مجتمع فولاد قاین از ابتدای آذر ماه داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی عنوان کرد: طرح پایش مصرف گاز با هدف مدیریت مصری انرژی در سطح ادارات آغاز شده و تامین گاز مشترکان خانگی خط قرمز ماست.

وی افزود: بخشنامه صرفه‌جویی مصرف گاز به تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده و براساس آن باید از وسایل گازسوز با برچسب انرژی بالا استفاده شود.

محمودی با تاکید بر اینکه در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل سامانه‌های گرمایشی ادارات خاموش باشد گفت: بازرسان شرکت گاز با مراجعه مستمر به ادارات دولتی نسبت به پایش و کنترل دما (۱۸ تا ۲۱ درجه) اقدام می‌کنند و در صورت رعایت نکردن، پس از اخطار کتبی و بازرسی مجدد نسبت به قطع گاز اقدام می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد