آمادگی ایران برای حضور در طرح‌های پالایشگاهی و صدور خدمات مهندسی به نیکاراگوئه

به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت در دیدار با وزیر امور خارجه نیکاراگوئه از آمادگی شرکت‌های توانمند ایرانی برای حضور در طرح‌های پالایشگاهی و تأمین فرآورده‌های نفتی این کشور خبر داد.

جواد اوجی در دیدار با دنیس مونکادا گفت: در سفر اخیر خود به نیکاراگوئه در زمینه تأمین سوخت و فرآورده‌های نفتی و نیز صدور خدمات فنی و مهندسی مذاکرات خوبی با وزیر انرژی این کشور آمریکای مرکزی انجام شد.

وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی برای بازسازی و احداث پالایشگاه‌های نفتی نیکاراگوئه اظهار داشت: این شرکت‌ها می‌توانند در زمینه تأمین تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی به پروژه‌های پالایشی نیکاراگوئه همکاری کنند.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه ایران و نیکاراگوئه از نظر اعتقادی و مبارزه با استکبار جهانی همسو و هم‌نظر هستند، گفت: انقلاب اسلامی ایران و انقلاب نیکاراگوئه تقریبا از نظر زمانی یکی بوده و امروزه به انقلاب‌های «دوقلو» معروف هستند.

اوجی با بیان اینکه روابط ایران و نیکاراگوئه در دولت سیزدهم نسبت به گذشته پیشرفت داشته، افزود: به نظر می‌رسد برای تسریع در توافق‌های دو کشور تشکیل هیئت‌های فنی و تخصصی ضروری باشد، از این رو آماده استقبال از هیئت‌های تخصصی نیکاراگوئه هستیم.

منتظر برگزاری کمیسیون مشترک ایران و نیکاراگوئه هستیم
وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه حضور مسئولان صنعت نفت در این کشور برای اجرای توافق‌های گذشته ضروری به نظر می‌رسد، گفت: در بازگشت به نیکاراگوئه از روحیه همکاری و توان بالای متخصصان و کارشناسان ایرانی برای حضور در پروژه‌های پالایشی نیکاراگوئه به رئیس‌جمهوری خود گزارشی ارائه خواهم داد.

دنیس مونکادا با تأکید بر اینکه پروژه‌های پالایشی برای این کشور بسیار مهم و حیاتی است، اظهار کرد: ما به شدت منتظر برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور برای بهره‌مندی و تسریع در استفاده از توان تخصصان صنعت نفت ایران در پروژه‌های پالایشی خود هستیم.

وی با یادآوری اینکه این چهارمین سفر وی طی دو سال و نیم اخیر به ایران است، تصریح کرد: وزیر نفت ایران در سفری که به نیکاراگوئه داشتند از نزدیک به‌صورت تخصصی از وضع و نیازهای ما در حوزه پالایش نفت مطلع شدند، امیدواریم در آینده نزدیک دو طرف بتوانند در این حوزه همکاری خوبی داشته باشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد