معاون وزیر نفت: ۱۰۰ درصد تولیدات پتروشیمی کشور در حال بومی‌سازی است

به گزارش نفت دیلی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: برای بومی‌سازی ۱۰۰ درصدی تولیدات پتروشیمی کشور در کمترین زمان ممکن تلاش می‌کنیم.

مرتضی شاه میرزایی روز جمعه و در حاشیه بازدید از نمایشگاه رویداد ملی روایت پیشرفت افزود: امروز نیز در تراز صادرکنندگان فناوری کاتالیست که در انحصار کشورهای غربی بود، قرار گرفته ایم و اکنون۹۷ درصد نیاز کاتالیست کشور (بهینه ساز و افزایش سرعت در فرآیند شیمیایی) از تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در حال حاضر در بسیاری از بخش‌های صنعت به خودباوری و خودکفایی رسیده است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اضافه کرد: صنعت نفت از جمله صنایعی بود که قبل از انقلاب در قبضه مستشاران بود تا جایی که حتی دانش آن را در اختیار ما قرار نمی‌دادند.

وی با اشاره به وابستگی شدید ایران در صنعت نفت و پتروشیمی به سایر کشورها در قبل از انقلاب، تصریح کرد: در چهل و پنج سال قبل، اراده ای در داخل برای استقلال وجود نداشت و در بخش های مختلف صنعت نفت وابستگی کامل داشتیم.

شاه میرزایی ادامه داد: تولید کنندگان ما پیش از انقلاب اسلامی در هیچ موردی اجازه ساخت در داخل را نداشتند، همچنین در بخش تعمیرات و نگه‌داشت نیز وابسته بودیم.

وی خاطر نشان کرد: در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب شاهد خودکفایی صددرصدی در طراحی و ساخت مجتمع‌های صنعتی و پتروشیمی در اکتشافات، لرزه نگاری، حفاری و در خطوط جریانی گاز و نفت هستیم.

معاون وزیر نفت افزود: نمایشگاه روایت پیشرفت با هدایت و ابتکار مرکز ارتباطات دولت و روحانیت از لحاظ اثر بخشی بین مردم در قم و مشهد بسیار خوب برگزار شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه روایت‌گر کامل پیشرفت‌ها و توفیقات وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف دولت مردمی سیزدهم است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد