لاوروف: وزیر دفاع آمریکا نیت کشورش علیه روسیه را بر ملا کرد

 وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد صحبت‌های اخیر وزیر دفاع آمریکا در کنگره این کشور ماهیت واقعی برنامه‌های واشنگتن برای مداخله در جنگ اوکراین را بر ملا کرد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد صبحت‌هایی که اخیرا لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در کنگره کشورش مطرح کرد یک به اصطلاح «لغزش فرویدی» بود که به وضوح نشان داد واشنگتن برای مداخله مستقیم ناتو در جنگ اوکراین با روسیه برنامه دارد.

به گزارش «راشاتودی»، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در یک نشست استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان این کشور در روز پنجشنبه ادعا کرد: «اگر اوکراین سقوط کند، من صادقانه بر این باورم که ناتو وارد جنگ با روسیه خواهد شد

لاوروف در مجلس اجلاس دیپلماسی آنتالیا در ترکیه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات لوید آستین در کنگره آمریکا گفت: «او صرفا دچار یک لغزش فرویدی شده و فاش کرد که آمریکا چه طرحی در سر دارد. آنها عادت داشتند بگویند نمی‌توانند اجازه به شکست اوکراین در جنگ با روسیه بدهند چون روسیه به اوکراین راضی نشده و در گام بعدی به کشورهای بالتیک، لهستان و فنلاند حمله خواهد کرد. طبق اظهارات صریح لوید آستین حالا مشخص می‌شود که همه چیز کاملا برعکس است. ما چنین برنامه‌هایی نداشته و نمی‌توانیم داشته باشیم اما آمریکایی‌ها یک چنین برنامه‌هایی دارند

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هم به این اظهارات لوید آستین واکنش نشان داده و آنها را به‌مثابه تهدید مستقیم علیه مسکو یا تلاشی برای بهانه تراشیدن برای اوکراین دانست.

او بیان داشت: «این صحبت‌ها هر طور که باشند جنون محسوب می‌شوند. اما حالا همه می‌بینند که واشنگتن متجاوز است

همچنین دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هم بیان داشت این اظهارات لوید آستین ثابت کرد که «ناتو اوکراین را به‌عنوان خاک خودش در نظر می‌گیرد» در نتیجه ثابت می‌کند که عملیات نظامی روسیه در اوکراین «مطلقا موجه و درست است

صحبت‌های لوید آستین در چارچوب تلاش‌های کاخ سفید برای گرفتن موافقت کنگره آمریکا برای تصویب یک لایحه بودجه ۹۵ میلیارد دلاری برای کمک‌های خارجی شامل بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک جدید برای کی‌یف مطرح شدند. آمریکا و متحدانش تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار کمک نظامی، اقتصادی و مالی را در راستای حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه به کی‌یف اعطا کرده‌ و هشدارها و اعتراضات مسکو را علیه این روند نادیده گرفته و بر عدم دست داشتن مستقیم خود در این جنگ تاکید کرده‌اند.

این ادعا که روسیه قرار است به اوکراین بسنده نکرده و در گام‌های بعدی به کشورهای بالتیک یا لهستان حمله کند، محور توجیهات دولت آمریکا برای دامن زدن به آتش جنگ در اوکراین بوده است.

همچنین اخیرا واشنگتن در توجیه کمک‌های بی‌پایانش برای اوکراین مدعی شد کی‌یف دارد با کسر کوچکی از بودجه نظامی آمریکا، روسیه را شکست می‌دهد و عمده پول‌هایی که واشنگتن برای کمک به اوکراین خرج می‌کند به صنایع نظامی آمریکا باز می‌گردد. با این وجود اوکراین از زمان اجرای ضدحمله تابستانی خود علیه روسیه عمدتا بر مدار شکست قرار داشته، در حالی که روسیه فتوحات مهمی داشته و به‌تازگی شهر آودیوکا را به تصرف خود درآورد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد