آمریکا مانع خرید نفت ذخایر استراتژیک توسط چین می‌شود

به گزارش نفت دیلی، یکی از بخش‌های قانون تامین مالی آمریکا که از سوی سران کنگره در روز یکشنبه رونمایی شد، مانع خرید نفت از ذخایر استراتژیک این کشور توسط چین می‌شود.

تمایل به یک موضع تند در برابر چین، یکی از معدود موارد مشترک میان احزاب دو حزب حاکم در کنگره آمریکاست و قانونگذاران آمریکایی، ده‌ها لایحه برای مقابله با رقابت دولت چین، معرفی کرده‌اند.

پس از این که جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا، در سال ۲۰۲۲، فروش ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک را با هدف کنترل قیمت سوخت اعلام کرد، موضوع فروش ذخایر نفت استراتژیک به چین، به بحث داغی تبدیل شد.

در آن سال، یک میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک به شرکت «یونی‌پک امریکا» فروخته شد که زیرمجموعه شرکت چینی سینوپک در هیوستون است. در سال ۲۰۱۷، تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ذخایر نفت استراتژیک به «پتروچاینا اینترنشنال» فروخته شد که زیرمجموعه شرکت نفتی دولتی پتروچاینا بود.

ذخایر نفت استراتژیک آمریکا در حال حاضر، بیش از ۳۶۰ میلیون بشکه نفت دارد اما به دلیل فروش در سال ۲۰۲۲، نزدیک به پایین‌ترین رکورد ۴۰ سال اخیر ایستاده است.

سنای آمریکا که اکثریت آن با دموکرات‌ها است، در ژوئیه گذشته، لایحه‌ای را برای ممنوعیت صادرات نفت ذخایر استراتژیک به چین، تصویب کرد. کریس مورفی، سناتور دموکرات در آن زمان گفته بود این لایحه، توهم حل مشکل را ایجاد کرد در حالی که تاثیر سیاسی چندانی نداشت و احتمالا، ضرر آن بیشتر از فایده‌اش بوده است.

شرکت‌های نفتی آمریکایی در سال ۲۰۲۲، حدود ۸۳ میلیون بشکه نفت به چین فروختند.

مذاکره کنندگان کنگره روز یکشنبه، یک لایحه ۱۰۵۰ صفحه‌ای را رونمایی کردند که تامین مالی ده‌ها بخش دولت را تشریح می‌کند که کنگره، مسئول تخصیص پول به آنهاست.

بر اساس گزارش رویترز، چاک شومر، رهبر اکثریت سنا روز یکشنبه گفت: مجلس آمریکا باید درباره لایحه نخست پیش از این که سنا بتواند این بسته را قبل از روز جمعه دریافت کند، رای دهند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد