پنجره افزایش قیمت به روی نفت باز شد

به گزارش نفت دیلی، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر انتظارات بازار برای تقاضای جهانی قوی برای سوخت، افزایش پیدا کرد.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه مه، ۴۶ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۸۲ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در آوریل، ۴۷ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۷۸ دلار و ۳ سنت در هر بشکه رسید.

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه‌اش، پیش‌بینی خود از رشد قوی تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۴ را تغییر نداد و همچنان انتظار دارد تقاضا برای نفت امسال، به میزان ۲.۲۵ میلیون بشکه در روز و در سال آینده به میزان ۱.۸۵ میلیون بشکه در روز رشد کند. همچنین پیش بینی خود از نرخ رشد اقتصد جهانی را بالا برد.

در یک سیگنال دیگر از تقاضای مطلوب، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت خام و سوخت آمریکا طی هفته گذشته، کاهش پیدا کرده است.

تحلیلگران بر این باورند که با وجود رشد قوی قیمت‌های مصرف کننده در فوریه که ناشی از افزایش قیمت بنزین و سرپناه بود، فدرال رزرو ممکن است کاهش نرخ بهره را در تابستان آغاز کند. نرخ‌های بهره پایین‌تر می‌تواند از قیمت نفت پشتیبانی کند.

ییپ جون رونگ، استراتژیست ارشد شرکت آی جی در این باره گفت: فضای ریسک، تا حد زیادی تغییری نکرده و روی این باور حرکت می‌کند که بازار منتظر یک دور کاهش نرخ بهره آمریکا در ژوئن است. افت غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا و پیش‌بینی‌های رشد قوی از سوی اوپک هم از قیمت‌ها پشتیبانی کرد.

تحلیلگران شرکت «کپیتال اکونومیکس» در یادداشتی برای مشتریانشان نوشتند: همچنان انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا، تسهیل سیاست پولی را در حدود ژوئن آغاز کند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت در معاملات روز گذشته پس از آن که اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد رشد تولید نفت این کشور بالاتر خواهد رفت، اندکی کاهش پیدا کرد اما تحت تاثیر این موضوع که کاهش تولید اوپک پلاس، رشد عرضه جهانی را محدود نگه خواهد داشت و موج اخیر حملات پهپادی علیه تاسیسات انرژی روسیه از جمله پالایشگاه‌ها، کاهش قیمت محدود شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش دورنمای انرژی کوتاه مدت خود، پیش‌بینی کرد قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی جاری به ۸۷ دلار و در سال میلادی آینده به ۸۵ دلار برسد. این برآورد، به ترتیب ۵.۶ درصد و ۶.۷ درصد افزایش نسبت به پیش بینی ماه قبل داشت.

این آژانس انتظار دارد محدودتر شدن عرضه به دلیل کاهش تولید داوطلبانه اوپک پلاس، قیمت نفت برنت را بالاتر از سطوح فعلی نگه خواهد داشت اما در سال آینده، با بازگشت عرضه اوپک پلاس و افزایش ذخایر، قیمت‌ها تحت فشار نزولی قرار می‌گیرند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد